Antoni Gómez i Giménez
| Antoni Gómez i Giménez | |
|---|---|
Antoni Gómez |
|
| Naixement | 1960 Sagunt, Camp de Morvedre |
| Nacionalitat | |
| Ocupació | Poeta, periodista i crític literari. |
Antoni Gómez i Giménez (Sagunt, 1960) és poeta, periodista i crític literari valencià. Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona, va ser director de la revista de creació literària Abalorio, publicada a Sagunt. Entre els monogràfics que va coordinar, cal destacar els dedicats a César Simón (1996), Ausiàs March (1997) Jaume Bru i Vidal (1999) i Francisco Salinas (2005). Amb el també poeta Rafael Català i Moros, tingué cura de l’antologia poètica Elogi de la constància. Divuit anys de poesia a Sagunt (1982-2000), publicada dins de la col·lecció Ardeas de Fundació Bancaixa Sagunt.
Ha treballat en diversos mitjans d'informació valencians, com el periòdic Información d'Alacant, Ràdio Nou i el periòdic Levante-EMV de València. També va dirigir la revista Papers d'Educació, publicada per la conselleria de Cultura de la Generalitat Valenciana, i va ser el director tècnic de la monografia Fuster entre Nosaltres, Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians del 1994. Actualment és redactor del programa Europa al Dia de RTVV[1].
Ha publicat cinc poemaris entre 1992 i 2002 i ha guanyat tres premis literaris, entre ells el Senyoriu d'Ausiàs March de Beniarjó, amb l'obra Laura. Ha exercit la crítica literària en el suplement cultural Posdata del periòdic Levante-EMV i més esporàdicament en la revista Caràcters, publicada per la Universitat de València. En prosa ha publicat l'obra El camí de les merles (2009).
Taula de continguts |
[modifica] Obra
[modifica] Poesia
- 1992 Laura (Edicions Tres i Quatre)
- 1994 La rebel·lió de l'heroi (Fundació Bancaixa Sagunt)
- 1996 Sarajevo (Columna Edicions)
- 2000 Èpica per a infants (Edicions Tres i Quatre)
- 2002 El cant de l'heretge (Brosquil)
[modifica] Biografies
- 2003 Santiago Bru i Vidal: converses amb un intel·lectual dels anys cinquanta (Tàndem)
- 2005 Testimonis que han fet un país (Uned-Alzira)
[modifica] Narrativa
- 2002 Què fas Calitolato? (conte infantil) (Brosquil)
- 2009 El camí de les merles (Perifèric Edicions)
[modifica] Crítica literària
- 2011 Eros és l'escriptura. La literatura com a estimulant vital (Editorial Afers)
[modifica] Premis
- 1991 Senyoriu d'Ausiàs March per Laura
- 1995 Marià Manent per Sarajevo
- 1998 Ciutat d'Elx per Èpica per a infants