Cassià Casademont i Busquets
| Cassià Casademont i Busquets | ||
|---|---|---|
Banyoles, festa de Sant Martirià a la vila on va néixer el compositor |
||
| Estil: | Clàssic popular | |
| Naixença: | 23 de febrer de 1875 Banyoles-Pla de l'Estany |
|
| Defunció: | 12 de febrer de 1963 (als 87 anys) Barcelona-Barcelonès |
|
| Nacionalitat: | ||
| Activitat principal: | Compositor | |
| Altres activitats: | Violinista i violista | |
|
Obres destacades |
||
|
Òperes La dona d'aigua-La mare |
||
Cassià Casademont i Busquets (Banyoles, Pla de l'Estany, 3 de febrer de 1875 - Barcelona, 12 de febrer de 1963) fou instrumentista de violí, director d'orfeons i orquestres, i compositor d'algunes obres escèniques com l'òpera La dona d'aigua, també va compondre sardanes i obres corals.
De molt jove ingressà en el cor de la catedral de Girona. Estudià violí amb Joaquim Vidal i Matthieu Crickboom, i harmonia amb Eduard Frígola i més endavant amb Enric Morera. El 1900, dirigí l'orquestra de balls i concerts Els Fatxendes i diversos cors, i fundà l'Orquestra Clàssica a Sabadell. Tocà la viola en l'Orquestra Pau Casals i en la Municipal. A Barcelona es féu càrrec de la direcció de diversos orfeons i, el 1908, del cor Catalunya Nova.
Estrenà les òperes La dona d'aigua (1911) i La Mare (1926); altres obres escèniques com El monjo de la selva, Anacreont i Una vegada era un rei, d'Apel·les Mestres, i Flors de cingle, d'Ignasi Iglésias.
L'any 1940 se li tributà un concert homenatge en el Palau de la Música Catalana.