Cirerer del Japó
|
|
||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cirerer del Japó (Prunus serrulata)
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
| Classificació científica | ||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
| Prunus serrulata Lindl. |
||||||||||||||||||
El Cirerer del Japó (Prunus serrulata, sinònim Cerasus serrulata (Lindl.)) és una espècie d'arbre caducifoli.Pertanya a la familia de les Rosacees. Altres espècies són la P. jamasakura o P. serrulata spontanea, que formen boscos en els pujols de Xina, Japó i Corea.
És originari del Japó, Corea i la Xina.
Arriba a fer de 8 a 12 m d'alt. Temperatura: Molt resistent, aguanta més de 20 graus baix zero. Condicions de cultiu: Es desarrolla bé en qualsevol tipus de terra ben drenat, a ple sol i preferiblement resguardat del vent. Resisteix bé els periodes de manca de pluges.
Poda: No es necesària, només que s'han d'eliminar les branques danyades o mortes. Usos: Com un eixemplar aillat, els grups de 3 o 5 eixemplars i en alineacions. Variacions: El Kazan és molt vigoròs i amb un magnífic color de tardor és el més cultivat; l'Amanogawa té les flors dobles, és de color rosa pàlid i forma de columna; el Kiku-shidare-sakura de porte tipus "llorón"; el Tai Haku amb flors blanques i senzilles; la més fermosa potser sigui el Shirofugen i les seves flors són roses al brotar, blanques un cop obertes i tornen a tenyir-se de rosa abans de caure.
Propagació: Mitjançants els típics esqueixos, just després de la caiguda de la fulla.
Les fulles estan disposades alternades i són simples, ovato-lanceolades de 5 a 13 cm de llarg i de 2'5 a 6'5 cm d'ample amb marge serrat.
Les flors, de blanques a rosades, es fan en raïms al mateix temps que les noves fulles apareixen a la primavera.
El fruit és una drupa negra globosa de 8 a 10 mm de diàmetre.
El Cirerer Japonès és perfecte per jardins urbans però a canvi, pot sofrir de plagues de pulgó que s'eliminen molt fàcilment amb un insecticida sistemàtic.
Hi ha diverses varietats:
- Prunus serrulata var. serrulata
- Prunus serrulata var. hupehensis
- Prunus serrulata var. lannesiana
- Prunus serrulata var. pubescens
Usos [modifica]
És molt usat com a arbre ornamental a gran part de les zones de clima temperat del món (també a Barcelona)
És vist com part de la cultura japonesa sota la forma del Hanami.
Al Japó, els especialistes en botànica realitzen prediccions per mirar d'endevinar el dia exacte que cauran els petals de Sakura a cada una de les regions. Just quan cauen els pètals, la gent s'hi reuneix a sota i celebra l'arribada del bon temps.
Referències [modifica]
- Rushforth, K. (1999). Trees of Britain and Europe. Collins ISBN 0-00-220013-9.
- Flora of China: Cerasus serrulata
- NC State University: Prunus serrulata
- Arborist's photo: size potential for Prunus serrulata 'Shirotae' ('Mt. Fuji')
- Predicció del dia en el que cauen els pètals de Sakura: Sakura Weather Map
| A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Cirerer del Japó |