Edward F. Moore

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Eduardo Forrest Moore (Baltimore, Maryland, 23 de novembre de 1925 - Madison, Wisconsin, 14 de juny de 2003) va ser un professor de matemàtiques i informàtica i l'inventor de la màquina d'estats finits.

Taula de continguts

Biografia [modifica]

Moore va fer un B.S. en química de la Institut Politècnic de Virgínia a Blacksburg, VA l'any 1947 i un doctorat en matemàtiques a la Universitat de Brown de Providence, RI el juny de 1950. Va treballar al UIUC 1.950-1.952 i va ser professor visitant al MIT i a Harvard al mateix temps el 1952 i 1953. Després va treballar a Bell Labs durant uns 10 anys. Després d'això, va ser professor de la Universitat de Wisconsin-Madison des de 1966 fins a la seva jubilació el 1985.

Es va casar amb Elinor Constance Martin i van tenir tres fills.

Treball científic [modifica]

Va ser el primer a utilitzar el tipus de màquina d'estats finits (FSM), que és el més comunament utilitzat avui en dia, la Moore FSM.. Amb Claude Shannon va fer treball seminal a teoria de la computabilitat i va construir circuits fiables utilitzant relés menys fiables. També va passar gran part dels seus últims anys en un esforç infructuós per resoldre el teorema dels quatre colors.

Vegeu també [modifica]

Referències [modifica]

Publicacions [modifica]

Durant el periode que va treballar als Laboratoris Bell, va escriure « Variable Length Binary Encodings », « The Shortest Path Through a Maze », « A simplified universal Turing machine », i « Complete Relay Decoding Networks ».

  • « Machine models of self-reproduction », Proceedings of Symposia in Applied Mathematics, volume 14, pages 17–33. The American Mathematical Society, 1962.
  • « Artificial Living Plants », Scientific American, (Oct 1956):118-126
  • « Gedanken-experiments on Sequential Machines », p.129 – 153, Automata Studies, Annals of Mathematical Studies, no. 34, Princeton University Press, Princeton, N. J., 1956
  • « Computability by Probabilistic Machines »
  • « Machine Aid for Switching Circuit Design »
  • « Reliable Circuits Using Less Reliable Relays »