Joan Ignasi Pla i Durà

De Viquipèdia
(S'ha redirigit des de: Joan Ignasi Pla)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Joan Ignasi Pla

Mandat
2000 – 2007
Precedit per Comissió Gestora
Succeït per Comissió Gestora

Diputat a les Corts Valencianes
Mandat
2003 – Actualitat

Naixement 31 de juliol de 1959 (1959-07-31) (52 anys)
Atzeneta d'Albaida (Vall d'Albaida)
Partit polític Partit Socialista del País Valencià

Joan Ignasi Pla i Durà (Atzeneta d'Albaida, 1959) és un polític valencià militant del Partit Socialista del País Valencià (PSPV).

Llicenciat en Dret i diplomat en Administracions Públiques, va ser secretari d'organització del PSPV de 1997 a 1999, any en el qual fou elegit secretari general en un congrés després de la dimissió del seu antecessor Joan Romero.[1] La greu crisi interna i les desavinences amb l'Executiva l'abocaren a la dimissió 48 hores després del congrés, amb el qual s'havia enfrontat a Antoni Asunción que acabaria encapçalant les llistes socialistes a les eleccions de 1999.[2]

El 2000 fou triat diputat a les Eleccions Generals espanyoles i poc després fou triat de nou Secretari General del PSPV. Abandonaria l'escó al Congrés dels Diputats per tal de ser el candidat a la presidència de la Generalitat a les eleccions de 2003, sent derrotat per Francesc Camps. Al setembre de 2006 va presentar en les Corts Valencianes una moció de censura contra el govern valencià que no va prosperar. En les eleccions autonòmiques de 2007, repeteix candidatura la presidència de la Generalitat, perdent de nou enfront de Francesc Camps. Ha estat Síndic del Grup Parlamentari Socialista a les Corts Valencianes des de l'any 2003 fins 2008. Actualment (VII legislatura), és diputat a les Corts pel grup socialista.

Després de les dues derrotes electorals de seu partit, Ignasi Pla decideix no repetir com a candidat i mantindre's al càrrec de Secretari General del PSPV-PSOE fins a l'XIé Congrés del partit on es renova el Consell Nacional. Arran d'un escàndol sobre reformes a casa seva encara per pagar, Pla anuncià la dimissió com a secretari general del partit el 18 d'octubre de 2007.[3] Hores més tard l'executiva del PSOE reunida a Madrid acceptà la dimissió i nomenà Joan Lerma president de la comissió gestora, fins a la celebració de l'esmentat congrés.

Està casat i té un fill. Després de la sortida precipitada de la secretaria general el 2007, s'incorporà al despatx d'advocats del també socialista Manuel Mata.[4]

[modifica] Referències


Precedit per:
Comissió Gestora
Presidida per Diego Macià Anton
Secretari General del PSPV-PSOE
2000 - 2007
Succeït per:
Comissió Gestora
Presidida per Joan Lerma
Precedit per:
Joan Romero González
Secretari General del PSPV-PSOE
1999 - 2000
Succeït per:
Comissió Gestora
Presidida per Diego Macià Anton


Eines personals
Espais de noms

Variants
Accions
Navegació
Comunitat
Imprimeix/exporta
Eines
En altres llengües