Jordi Ausàs i Coll
| Jordi Ausàs i Coll | |
|---|---|
|
|
|
| Mandat 12 de març de 2008- – 29 de desembre de 2010 |
|
| Precedit per | Joan Puigcercós i Boixassa |
| Succeït per | Joana Ortega i Alemany |
|
|
|
| Mandat Juliol de 2003 – 11 de març de 2008 |
|
| Precedit per | Joan Ganyet i Solé |
| Succeït per | Albert Batalla i Siscart |
|
|
|
| Naixement | 3 de març de 1960 la Seu d'Urgell (Alt Urgell) |
| Partit polític | Esquerra Republicana de Catalunya |
Jordi Ausàs i Coll (la Seu d'Urgell, 3 de març de 1960) és un polític català d'Esquerra Republicana de Catalunya.
Biografia [modifica]
Casat i amb tres fills nois. Professor d'EGB per la UB i mestre de català, ha estat director de l'Escola Andorrana d'Escaldes, al Principat d'Andorra.
El 12 de juliol de 2012 Ausàs va ser detingut pels Mossos d'Esquadra, amb sis persones més, acusat de contraban de tabac des d'Andorra i agrupació criminal.[1] Dos dies després entrava a presó preventivament, de la qual en sortí en 48h, sota fiança.[2][3]
Presència en la política [modifica]
Fou alcalde de la Seu d'Urgell, en dues legislatures, des del juliol de 2003 fins l'11 de març de 2008. En la primera legislatura (2003-2007) governà en coalició de ERC amb CIU, després d'una derrota històrica de PSC-Progrés que passà a l'oposició després de 23 anys governant el consistori. Aquest càrrec el deixà a mitjan de la segona legislatura (2007-2011) per ser nomenat Conseller de Governació. Ausàs va deixar l'alcaldia malgrat que encara li quedava més d'un any per cedir el lloc a Albert Batalla, alcaldable per CiU i amb qui tenia un pacte per dividir la legislatura en un mandat de dos anys per a cadascú. Finalment cap de la llista d'ERC va voler assumir la Conselleria de Governació i Albert Batalla és va convertir abans d'hora en el nou alcalde de La Seu d'Urgell.
Ha estat diputat del Parlament de Catalunya (des del 1995), essent el candidat d'ERC per l'Alt Pirineu i Aran, i el primer o segon (ha anant alternant) per a la demarcació de Lleida.
Al partit ERC ocupa el càrrec de Conseller Nacional i al Parlament de Catalunya presidí la Comissió d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (1999-2003).
A les eleccions generals espanyoles del 9 de març de 2008 es presentava com a cap de llista d'ERC per Lleida, però no va obtenir l'escó. L'endemà, Joan Puigcercós dimití del seu càrrec com a Conseller de Governació, per dedicar-se íntegrament a les funcions de secretari general del partit, sent substituït per Ausàs a la conselleria de Governació de la Generalitat de Catalunya, càrrec que va ocupar fins que el 29 de desembre de 2010 fou substituït per l'actual consellera de governació, Joana Ortega (CiU).
Referències [modifica]
- ↑ Diari Ara. Detenen l'exconseller Ausàs per fer contraban de tabac amb un guàrdia civil i 5 persones més, 12-07-2012
- ↑ El País. El exconsejero Ausàs ingresa en prisión al no poder reunir la fianza, 15-07-2012
- ↑ Viure als Pirineus. Creix a la Seu d'Urgell el sentiment de defensa de l'exconseller Ausàs
| Càrrecs públics | ||
|---|---|---|
| Precedit per: Joan Puigcercós i Boixassa |
Conseller de Governació 2008–2010 |
Succeït per: Joana Ortega i Alemany |
| Precedit per: Joan Ganyet i Solé |
Alcalde de la Seu d'Urgell 2003 - 2008 |
Succeït per: Albert Batalla i Siscart |
|
||||||||||||||