Jorge Wagensberg Lubinski
Jorge Wagensberg Lubinski (Barcelona, 1948) és un físic i professor universitari català, expert en museologia i primer director del CosmoCaixa.[1]
Taula de continguts |
[modifica] Biografia
Va néixer el 1948 a la ciutat de Barcelona. Va estudiar física a la Universitat de Barcelona, en la qual es va llicenciar el 1971 i doctorar el 1976. Des de 1981 és professor de Teoria dels processos irreversibles a la Facultat de Física d'aquesta universitat. També és membre fundador de l'European Museum Academy i ha publicat diversos llibres de divulgació científica.
[modifica] Recerca científica
Interessat en la divulgació de la ciència ha fundat la col·lecció de llibres "Metatemas", de l'Editorial Tusquets. L'any 1991 es feu càrrec, a petició de "La Caixa", de la direcció del Museu de la Ciència de Barcelona, orientant aquest centre de divulgació científic vers un nou concepte que donaria lloc al CosmoCaixa, del qual en fou el seu director fins a l'any 2005.
L'any 2005 fou guardonat amb el Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica per la concepció del Museu de la Ciència "Cosmocaixa" i el 2007 amb la Creu de Sant Jordi, ambdós guardons concedits per la Generalitat de Catalunya. El 2010 fou nomenat Doctor honoris causa per la Universitat de Lleida.[2]
[modifica] Referències
- ↑ «El dia que m'espera. Jorge Wagensberg». Diari Ara [Barcelona], núm.360 (25/11/2011), p.54. ISSN 2014-010X.
- ↑ La UdL investeix doctor honoris causa el "cervell" del Cosmocaixa, a Bondia.cat (Consulta 13/11/2010)
[modifica] Enllaços externs
- Informació de Jorge Wagensberg a El País (castellà)
- Entrevis a Jorge Wagenserg a la xarxa (castellà)
- Aprendre en conversa. Entrevista publicada a la revista educativa d'Òmnium Cultural Escola Catalana, l'abril de 2001
PDF
|
|||||