José Lladó Fernández-Urrutia

De Viquipèdia
(S'ha redirigit des de: José Lladó y Fernández Urrutia)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
José Lladó

Mandat
4 de juliol de 1977 – 28 de febrer de 1978
Precedit per Luis Ortíz González
Succeït per Salvador Sánchez-Terán Hernández

Naixement 29 de març de 1934
Madrid (Espanya)
Partit polític UCD

José Lladó Fernández-Urrutia (Madrid, Espanya 1934 - ) és un polític i economista espanyol que fou Ministre de Transport i Comunicacions entre 1977 i 1978, en el primer govern d'Adolfo Suárez.

Biografia [modifica]

Va néixer el 29 de març de 1934 a la ciutat de Madrid, on va estudiar ciències econòmiques a la Universitat de Madrid, en la qual també es va doctorà.

Activitat política [modifica]

L'any 1963 inicià la seva activitat política col·laborant amb el Comissionat dels Plans de Desenvolupament impulsats pel franquisme. Posteriorment, entre 1968 i 1974, fou Director General d'Indústries Químiques.

En la formació del seu primer govern Adolfo Suárez el nomenà Ministre de Transports i Comunicacions, càrrec que desenvolupà fins el febrer de 1978. Posteriorment fou nomenat ambaixador d'Espanya als Estats Units d'Amèrica.

L'any 1986 fou nomenat President del Patronat del Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia, i actualment és membre de la Fundació Príncep d'Astúries.



Precedit per:
Luis Ortíz González
com a Ministre d'Obres Públiques
Ministre de Transports i Comunicacions
19771978
Succeït per:
Salvador Sánchez-Terán Hernández