Josep Maria Terricabras i Nogueras

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Josep Maria Terricabras i Nogueras (Calella, 1946) és un filòsof català.

Presentació de la traducció de l'Ecce Homo de Nietzsche a l'Ateneu Barcelonès (2009)

Taula de continguts

[modifica] Biografia

Josep Maria Terricabras es va llicenciar en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. Es va doctorar en Filosofia i Ciències de l'educació per la Universitat de Barcelona i per la Universitat de Münster (Alemanya). Ha realitzat estades d'investigació a la Universitat de Münster, al St. John’s College de Cambridge (Regne Unit) i a la Universitat de Califòrnia, Berkeley (EUA).

A l'any 1995 va ingressar com a membre de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'Institut d'Estudis Catalans.

Actualment Terricabras és catedràtic de Filosofia a la Universitat de Girona. A més, hi dirigeix la Càtedra Ferrater Móra de Pensament Contemporani

La seva especialitat és la filosofia contemporània, i sobretot l'obra del filòsof austriac Ludwig Wittgenstein. És l'introductor als Països Catalans del projecte Filosofia 6/18 (Philosophy for children). També ha dirigit l'actualització del Diccionari de filosofia, del filòsof barceloní Josep Ferrater Mora.

És membre de la Societat Catalana de Filosofia. La majoria de les seves publicacions estan dedicades a temes de filosofia del llenguatge, lògica, teoria del coneixement i ètica. D'altra banda és assessor de la Revista de Catalunya i president del Comitè de Seguiment de la Declaració Universal de Drets Lingüístics.

El passat 2 d'octubre de 2011 va patir un greu accident del qual encara se n'està recuperant. [1]

[modifica] Vegeu també

[modifica] Enllaços externs

[modifica] Referències

Eines personals
Espais de noms
Variants
Accions
Navegació
Comunitat
Imprimeix/exporta
Eines