Luigi's Mansion 2
|
|
Aquest article o secció tracta sobre un videojoc que ha sortit al mercat recentment. La informació continguda pot estar obsoleta o pendent d'actualitzar. Si us plau, no introduïu informació especulativa i recordeu-vos de posar referències a fonts publicades per a donar més detalls. |
|
Caràtula d'Europa |
|
| Desenvolupador: | Next Level Games Nintendo EAD[1] |
|---|---|
| Publicador: | Nintendo |
| Sèrie: | Luigi's Mansion |
| Inici de comercialització: | |
| Gèneres: | Acció/Aventura |
| Modes: | 1 jugador i multijugador (online i local) |
| Qualificació: | PEGI: 7 (6 a Portugal) ESRB: E CERO: A USK: 6[9] |
| Plataformes: | Nintendo 3DS |
| Format: | Targeta de Nintendo 3DS Descàrrega Digital[10] |
| Dispositius d'entrada: | 3DS: Panell de control, sensor de gir i moviment |
Luigi's Mansion 2 (ルイージマンション2 , Ruīji Manshon 2?, lit. Luigi Mansion 2)[11], conegut als EUA com a Luigi's Mansion: Dark Moon, és un videojoc per a la Nintendo 3DS que és la seqüela de Luigi's Mansion (realitzada a Nintendo GameCube).
La jugabilitat del joc és semblant a la del títol anterior, però serà bastant diferent: en Luigi visitarà més d'una mansió per arreglar totes les destrosses que han fet els fantasmes després que la Lluna Obscura fos trencada, fet que els tornés malignes. En Luigi podrà fer moltes coses amb la seva aspiradora i altres objectes.
El joc va sortir el 20 de març de 2013 al Japó, el 24 de març als Estats Units d'Amèrica i el 28 a Europa (tot i que a Espanya i Portugal va sortir el dia 27) i Austràlia. El joc sortirà a Hong Kong el 26 de juliol de 2013.
És un dels jocs per a celebrar L'Any d'en Luigi.
Taula de continguts |
Jugabilitat [modifica]
La jugabilitat de Luigi's Mansion 2 és molt semblant a la de l'original Luigi's Mansion. En Luigi, el personatge principal del joc, visitarà sis mansions, a diferència de l'única mansió de l'original, i ha d'aspirar els fantasmes que trobi en cada mansió amb la nova aspiradora Poltergust 5000 (Succionaentes 5000), la revisió de l'antiga Poltergust 3000, creada pel Professor E. Gadd ("Profesor Fesor"). Per aspirar els fantasmes enemics s'han d'enlluernar primer amb una llum anomenada Stroboscope (o "Estrobombilla", en la versió espanyola) amb la finalitat de capturar tots els fantasmes malignes i tornar la normalitat a les mansions. La seva aspiradora també serveix per a explorar les mansions, agafar objectes llunyans, activar mecanismes, etc., ja que en cada sala hi hau moltíssims objectes aspirables. Per a trobar coses que han desaparegut, restes antigues de passos o de petjades en Luigi pot utilitzar una llum anomenada Dark Light ("Desoscurizador") mostrada amb una llum de colors, que també serveix per a trobar els fantasmes especials "Ectochuchos", que és un fantasma gos que, per trobar-lo, s'han de seguir les seves petjades amb el Dark Light. L'aspiradora també pot ajudar en el pas del joc, com en agafar alguns objectes temporalment i tirar-los als enemics. En algunes zones en Luigi podrà comptar amb el Toad o amb Toad verds o blaus.
El joc té molta part basada en puzzles, i també moltes parts on s'haurà de pensar bé en com es podrà avançar, com inflant un globus i deixar-se portar fins arribar a la planta superior.
Les mansions on s'hi pot entrar són: una estàndard -anomenada en la versió anglesa "Ghostly Manor"- (semblant a la de l'original), una en un bosc amb un arbre enorme -anomenada en la versió anglesa "Haunted Towers", una altra amb un rellotge en un desert -anomenada en la versió anglesa "Old Clockworks"-, una de neu -anomenada en la versió anglesa "Secret Mine", la mansió final on serà el cap final el Rei Boo -anomenada en la versió anglesa "Odoro Palace"- i una especial per als modes multijugador -"Thrill Tower" en la versió anglesa, "Torre de los Desafíos" en l'espanyola i "ScareScraper" en l'americana-. També hi haurà The Safe Room, on el Professor E. Gadd crida cada cop en Luigi per a veure'l si està arribant al seu objectiu, tot i que també és el lloc inicial en el joc. Cada mansió és plena de trencaclosques i de fantasmes. També podrà comunicar-se sense anar a The Safe Room amb la Dual Scream, la succesora de la Game Boy Horror de l'original.
A part del mode història, el joc té tres modes multijugador. En el mode Hunter ("Cazador" a la versió espanyola, "Caçador"), Luigis de diferents colors hauran de col·laborar entre ells per eliminar tots els fantasmes de la zona (de la mansió "Torre de los Desafíos"), i es poden triar les zones 5, 10 i 20 depenent del temps, i així passar a la següent, on s'hi admetrà local o online fins a quatre jugadors. En el mode Rush ("Tiempo" a la versió espanyola, "Temps"), els personatges hauran d'anar agafant rellotges perquè no se'ls acabi el temps (igual que a Super Mario 3D Land) i puguin arribar a l'escotilla. I en el mode Polterpups ("Ectochuchos" a la versió espanyola), els personatges han de trobar tots aquests fantasmes anomenats "Ectochuchos" amb la llum "Desoscurizador".
Argument [modifica]
Uns fantasmes d'Evershade Valley (la part del Món Xampinyó on es troben les mansions, en castellà "Valle Sombrío") ajuden al Professor Elvin Gadd en l'administració de la seva cambra mentre ell fa experiments. Aquests fantasmes es tornen bons per la Lluna Obscura, però quan el Rei Boo la trenca tots els fantasmes que l'ajudaven es tornen malèvols. En Luigi, a casa seva, rep un missatge del Professor Elvin Gadd perquè l'ajudi en tornar a la normalitat totes les mansions on hi ha hagut les destrosses, i el porta a The Safe Room amb el Pixelator.
Desenvolupament [modifica]
El desenvolupament del joc va començar a finals del 2010, quan Miyamoto estava supervisant la producció. Originalment el joc va estar pensat per utilitzar-se a Wii però després van optar per 3DS per provar els gràfics 3D.[12][1]
Luigi's Mansion 2 es va presentar per primera vegada a l'E3 2011 com a Luigi's Mansion 2, i a la Nintendo 3DS Conference 2011 va tornar a tenir aparició amb dos nous tràilers. El joc es reanomenà com a Luigi's Mansion: Dark Moon a l'E3 2012, tot i que algunes pàgines pensaven que Luigi's Mansion 2 també era nom temporal.
En el Nintendo Direct del 4 d'octubre de 2012, es revela que el joc es dirà a Europa i Austràlia Luigi's Mansion 2, al Japó Luigi Mansion 2 i es retira el nom anterior Luigi's Mansion: Dark Moon però s'utilitza als EUA; i en el del 5 de desembre es va anunciar la caràtula i dates de llançament. El gener del 2013 s'anuncià una caràtula final per als Estats Units, i després la del Japó i la d'Europa, respectivament.
Llançament [modifica]
Al juny de 2011, en l'E3 2011, es va anunciar que Luigi's Mansion 2 sortiria a principis de 2012. Tot i així, en l'E3 2012 s'ha rectificat i sortirà als Estats Units a les vacances de 2012.
El 14 d'agost Nintendo va revelar nous llançaments, entre ells una nova data per al joc: primer trimestre de 2013, i aquesta data es va concretar més el 5 de desembre quan es va confirmar la data per a Europa del març de 2013, al Japó el primer trimestre del mateix any i als EUA a la primavera. El 21 de desembre es va confirmar que a Austràlia el joc sortiria al març del 2013, al igual que a Europa.
El 18 de gener es va confirmar que el joc sortiria als Estats Units el 24 de març de 2013, el 24 de gener que al Japó sortiria el 20 de març del mateix any, el 14 de febrer el 28 de març de 2013 a Europa i el 25 de febrer el mateix temps que a Europa per a Austràlia. Posteriorment es va anunciar que a Espanya i Portugal sortiria el 27 de març com a excepció a la resta de països.
Logotips beta [modifica]
Recepció [modifica]
| Anàlisi | |
|---|---|
| Anàlisis d'agregadors | |
| Agregador | Puntuació |
| GameRankings | 84,81% |
| Metacritic | 85% |
| Resultats anàlisis | |
| Publicació | Puntuació |
| Game Informer | 8,5/10 |
| GameSpot | 6,5/10 |
| GameTrailers | 9,3/10 |
| IGN | 9,3/10 |
| Nintendo World Report | 9,5/10 |
Luigi's Mansion 2 ha obtingut molt bones crítiques, amb un 85% de part de Metacritic i 84,81% de part de GameRankings. IGN l'ha puntuat amb un 9,3 de 10, dient que "Nintendo és un bon inventor". GameTrailers també l'ha puntuat amb un 9,3 de 10. Nintendo World Report amb un 9,5 de 10. Les pitjors notes han sigut de GameSpot, un 6,5 de 10 i Game Informer, un 8,5 de 10.
GAMINGtruth.com ha guardonat el joc amb un 9 dde 10, dient que " és la perfecta estimulació per a una consola portàtil".
Pilota del Boo [modifica]
Només a les botigues GAME i GameStop d'Europa (i a FNAC.es únicament a Espanya), els que han reservat el joc Luigi's Mansion 2 s'emportaran una pilota anti-estrès d'un Boo.[13][14]
Caràtula fosforescent [modifica]
Només de forma limitada només a Europa, es podrà adquirir el joc Luigi's Mansion 2 amb una caràtula fosforescent.[15]
Vegeu també [modifica]
Referències [modifica]
- ↑ 1,0 1,1 http://www.vandal.net/noticia/57121/luigis-mansion-2-nacio-en-wii/
- ↑ «http://www.nintendo.co.jp/3ds/aggj/index.html».
- ↑ «http://mariopartylegacy.com/2013/01/release-date-announced-for-luigis-mansion-dark-moon/».
- ↑ «Pàgina web espanyola del videojoc».
- ↑ «Pàgina web portuguesa del videojoc».
- ↑ «http://www.youtube.com/watch?v=_qKc25YhFeE».
- ↑ «http://www.nintendo.com.au/index.php?action=news&nid=2795».
- ↑ «http://www.nintendo.com.hk/pressrelease/3ds_20130521.htm».
- ↑ «Caràtula d'Alemanya».
- ↑ Revista Oficial Nintendo, núm 236 pàg. 39
- ↑ «http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/games/nintendo_3ds/luigis_mansion_2_45476.html».
- ↑ «E3 2011: 'Luigi's Mansion 2' comenzó siendo un juego de Wii - Zonared».
- ↑ Contraportada de la Revista Oficial Nintendo nº 245
- ↑ «http://mariopartylegacy.com/2013/02/boo-stress-ball-at-game/».
- ↑ «Pàgina oficial espanyola del joc».
Enllaços externs [modifica]
Vídeos [modifica]
- Primer tràiler (anglès)
- Segon tràiler (japonès)
- Tercer tràiler a la Super Mario Wiki (japonès)
- Quart tràiler oficial (anglès)