Parc Nacional de Rapa Nui
De Viquipèdia
| Patrimoni de la Humanitat · UNESCO | |
|---|---|
| Parc Nacional de Rapa Nui | |
Cràter de Rano Kau |
|
| Informació | |
| Localització | Illa de Pasqua Regió V de Valparaíso |
| Patrimoni | * Fenomen cultural únic al món, una societat polinèsia, creà al marge de tota influència externa grandioses obres arquitectòniques i esculturals de gran força. |
| Vistes | |
Mapa de l'illa de Pasqua |
|
|
|
|
| Tipus | Cultural |
| Criteris | (i),(iii),(v) |
| ID | 715 |
| Regió * | Llatinoamèrica i Carib |
| Inscripció | 1995 (19a sessió) |
| * Segons les regions de la UNESCO. | |
El Parc Nacional Rapa Nui de la República de Xile, administrat per Conaf des de 1972, comprèn poc més del 40% de la superfície d'illa de Pasqua, i va ser creat el 1966. Avarca 7.130 ha, i va ser declarat patrimoni de la Humanitat per l'UNESCO el desembre de 1995.
L'illa és d'origen volcànic de forma triangular, amb nombrosos cràters volcànics i la seva vegetació és escassa, composta per diversos arbusts i alguns boscos artificials, sobretot d'Eucalyptus.
Atraccions turístiques [modifica]
- Principalment els moais, (estàtues) i ahu (altars) construïts amb roca volcànica pels antics habitants de l'illa, el poble Rapa Nui. També hi ha poblets i art rupestre.
- Els volcans Rano Kao, Rano Raraku i Rano Aroi; el segon té diversos moais a mig acabar, ja que va ser una pedrera. En els tres hi han dipòsits d'aigua, els únics de l'illa.
Vegeu també [modifica]
Enllaços externs [modifica]
|
|||||||||