Ramon Pichot i Gironès
| Ramon Pichot i Gironès | |
|---|---|
Pichot vist per Ramon Casas (MNAC) |
|
| Naixement | 1871 Barcelona |
| Defunció | 1 de març de 1925 París |
| Nacionalitat | |
| Art | pintura |
Carrer de Santa Maria |
|
Ramon Pichot i Gironès (Barcelona, 1871 - París, 1 de març de 1925) fou un pintor català, membre de la Colla del Safrà, juntament amb Isidre Nonell, Joaquim Mir, Ricard Canals, Juli Vallmitjana i Adrià Gual.[1] Amic d'infància d'Eduard Marquina i Luís de Zulueta, es va marxar a França molt jove, on es casar amb Germaine Pichot, una coneguda model francesa, el 1901. La seva germana, Maria Gay va ser una cantant d'òpera d'important trajectòria.
Era amic de Salvador Dalí, Pablo Picasso i Santiago Rusiñol. Artísticament la seva obra es va veure inicialment influenciada per l'impressionisme, tot i que posteriorment va declinar en un modernisme de caire simbòlic. Va exposar a les exposicions de Belles Arts celebrades a Barcelona el 1894, 1896 i 1898. També va exposar a la Sala Parés el 1895, en una col·lectiva amb Ramon Casas. A París, va exposar el 1898 al Saló Nacional.[2]
Hi ha obra seva exposada al Museu Nacional d'Art de Catalunya, al Museu de Cadaqués i al Cau Ferrat de Sitges.
Referències [modifica]
- ↑ Tharrats, Joan Josep. Cent Anys de Pintura a Cadaqués. Barcelona: Parsifal Edicions, 2007, p. 217. ISBN 84-95554-27-5.
- ↑ «Ramon Pichot i Gironès». L'Enciclopèdia.cat. Barcelona: Grup Enciclopèdia Catalana.
Bibliografia [modifica]
| A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Ramon Pichot i Gironès |
- Mendoza, Cristina. Ramon Casas, Retrats al carbó. Sabadell: Editorial AUSA, 1995, p. 282pp. (catàleg). ISBN 84-8043-009-5.
- BARON I BORRAS, Ester. “El pintor Ramon Pichot Gironès i el despertar de l'art nou per al jove Picasso“, Revista de Catalunya, núm.247, Febrer 2009, pp.51-95.
- DDAA. La col·lecció Raimon Casellas. Publicacions del Mnac/ Museo del Prado, 1992. ISBN 84-87317-21-9.
| Açò és un esborrany sobre catalans. Amplieu-lo! (citant les fonts) |