Rellotge de polsera
Un rellotge de polsera és un rellotge que es porta al canell subjecte amb una corretja de pell, goma o metall.
En un principi, els rellotges de polsera eren poc populars per als homes, que preferien els rellotges de butxaca i desdenyaven els de polsera perquè els creien semblants a una joia per dama.
Els primers rellotges de polsera es van fabricar a finals del segle XIX. Fins l'aparició dels rellotges de quars el europeus i americans, en particular els suïssos portaven la davantera en la construcció de rellotges, però des d'aquest llavors els japonesos són els que han portat la davantera en aquest mercat.
Característiques [modifica]
Un rellotge de polsera pot ser d'algun dels següents tipus: analògic, que té només manetes, digital, que té només números per llegir a la pantalla o mixt, que té manetes i números en pantalla.
Pot tenir una o diverses de les següents característiques:
- il·luminació:
- Mitjançant botó.
- Il·luminat. Activant aquesta funció la llum s'encén automàticament al posar una muñena per mirar l'hora. Aquesta funció es desactiva després d'una hora per estalviar piles.
- Hora a 12/24h.
- Diverses hores diferents. Poden ser de diferents països, per exemple:
- Data
- Diverses alarma s o despertador.
- Sincronització per ràdio amb un rellotge atòmic.
- Possibilitat activar l'alarma segons la data.
- Cronòmetre.
- Possibilitat de començament retardat. Pot esperar 5 segons abans de començar a cronometrar.
- Avís sonor. Pot xiular en uns temps determinat 10 ", 30", etc. També en els últims 3 "abans de començar a cronometrar.
- Compte enrere:
- Possibilitat de tornar a començar una vegada el compte enrere ha arribat al final.
- Avís acústic uns segons abans d'arribar al final: 30 ", 10", 5 ", 3", 2 ".
- Resistent:
- A l'aigua.
- A cops.
- Reproductor de Mp3.
- Càmera de Fotos.
- Agenda.
- Altímetre.
- Baròmetre.
- Brúixola.
- GPS.
- Termòmetre.
- Calculadora.
- Comandament a distància.
-
Modern rellotge de polsera Casiopantalla LCD
Vegeu també [modifica]
Enllaços externs [modifica]
| A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Rellotge de polsera |