Teatre-Museu Dalí

De Viquipèdia

(S'ha redirigit des de Teatre-Museu Gala Salvador Dalí)
Dreceres ràpides: navegació, cerca
Teatre-Museu Dalí de Figueres
Teatre-Museu Dalí de Figueres

El Teatre-Museu Dalí, inaugurat el 1974, va ser construït sobre les restes de l'antic teatre de Figueres, i forma part del triangle dalinià empordanès junt amb el Castell Gala Dalí de Púbol i la Casa-Museu Salvador Dalí de Port Lligat.

[edita] Història

En el moment en que Dalí va comprar l'actual Teatre-Museu Dalí de Figueres, aquest era una desferra per la que ningú no donava ni un cèntim. Dalí es va fixar en les ruïnes de l'antic teatre municipal de Figueres, es va quedar impressionat per l'estructura del recinte i va suggerir que es podia fer servir com a espai per fer espectacles musicals. El 1961, Dalí va anunciar que volia fer un museu extraordinari en aquell lloc; va començar a idear projectes i finalment van començar les obres el 1970. Al 1974 es fa la seva inauguració i el 1983 s'amplia amb l'annexió de la veïna casa Gorgot. Avui en dia, és un dels museus més visitats de Catalunya.

El museu conté un ampli ventall d'obres que descriuen la trajectòria artística de Salvador Dalí, des de les seves primeres experiències artístiques i les seves creacions dins el surrealisme, fins a les obres dels últims anys de la seva vida. El Teatre-Museu Dalí cal veure'l com un tot, com la gran obra de Salvador Dalí, ja que tot en ell va ser concebut i dissenyat per l'artista per tal d'oferir al visitant una veritable experiència per endinsar-se en el seu món captivador i únic.

[edita] Obres exposades

Algunes de les més destacades que s'hi exposen són Port Alguer (1924), L'espectre del sex-appeal (1932), Autoretrat tou amb bacon fregit (1941), Poesia d'Amèrica-Els atletes còsmics (1943), Galarina (1944-45), La panera del pa (1945), Leda atòmica (1949), Galatea de les esferes (1952) i Crist de la Tramuntana (1968). També cal destacar el conjunt d'obres realitzades per l'artista expressament per al Teatre-Museu, com la sala Mae West, la sala Palau del Vent, el Monument a Francesc Pujols, i el Cadillac plujós.

[edita] Enllaços externs

Web del Museu

Coordenades: 42° 16′ 5.5″ N 2° 57′ 34″ E