Al-Manar

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula d'organitzacióAl-Manar
Dades bàsiques
Tipus canal de televisió
Forma jurídica
Data de creació o fundació 1991
Organització i govern
Seu 
Propietat de Hesbol·là

Lloc web Lloc web oficial
Modifica les dades a Wikidata

Al Manar (en àrab:المنار; El far) és un canal de televisió per satèl·lit del partit polític libanès Hesbol·là, que emet des de Beirut, la capital del Líban, oferint una alta producció de notícies, comentaris, i entreteniment, al servei de la unitat nacional libanesa i de la resistència islàmica.

Al-Manar TV, ha estat anomenada "el canal de la resistència antisionista" és un mitjà de comunicació clau en el qual Hesbol·là anomena la seva "guerra psicològica contra l'enemic sionista", i ha esdevingut com una part integral del pla de Hesbol·là per a difondre el seu missatge arreu del món àrab.

Actualment, la programació s'orienta cap a la cobertura de la causa de la llibertat del poble palestí, la resistència cap els Estats Units, i la coalició que va ocupar l'Iraq, i el foment de la resistència contra els governs imperialistes dels Estats Units i Israel.

Al-Manar TV, ha estat designada pels governants d'alguns països com "una entitat terrorista", i va ser prohibida en els Estats Units en desembre de 2004. També s'ha prohibit a França i a Espanya, i ha tingut alguns problemes de llicència per emetre a l'estranger, i no es troba disponible en els Països Baixos, a Canadà, ni a Austràlia, si bé no ha estat pas prohibida oficialment en cap d'aquestes nacions.

L'emisora va ser llançada pel partit Hesbol·là el 1991, amb l'ajuda i el finançament dels ayatoles iranians, el 2004, Al-Manar TV s'estimava que tenia entre 10 i 15 milions de televidents diaris a tot el món. Els crítics van reclamar que la programació d'Al-Manar TV estava influenciada pel govern xiita de l'Iran, en virtut de que una part important del dèficit pressupostari del partit polític i del moviment d'alliberament Hesbol·là, era finançat per el govern de la República Islàmica de l'Iran, a través dels entre 100 i 200 milions de dòlars americans a l'any que el govern de l'Iran dona a Hesbol·là. Els funcionaris del canal Al-Manar TV neguen això fermament, dient que estan sent subvencionats pel partit libanès Hesbol·là, i que les donacions provenen d'altres fidels musulmans xiites, i no pas del govern iranià.[1]

Referències[modifica]

  1. Avi Jorisch. «Al-Manar: Hizbullah TV, 24/7». Middle East Quarterly. [Consulta: 3 setembre 2006].

Enllaços externs[modifica]