British Sky Broadcasting

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
British Sky Broadcasting Group plc
Sky Logo seit Dezember 2015.png
Dades base
Tipus entitat Societat anònima (LSE BSY)
Sector Servei de televisió de pagament
Forma jurídica public limited company
Història
Fundació 1990; després de fusió de British Satellite Broadcasting (1986) i Sky Television plc (1989)
Fundadors Rupert Murdoch
Activitat
Zona on actua Regne Unit
Cotitz.Borsa (LSE BSY)
Organització i govern
Seu central 
Presidència Nicholas Ferguson
Empleats 22.800 (2012)[1]
Societat matriu 21st Century Fox
Filials Sky Italia S.r.l.
The Cloud
Sky Broadband
Sky Deutschland
Sky Ireland
Amstrad
Acetrax
ITV Digital Channels Ltd
Sky UK Limited

Web sky.com
Modifica dades a Wikidata

British Sky Broadcasting (en les seves sigles BSkyB i el seu nom complet British Sky Broadcasting Group plc) és l'empresa operadora de Sky Digital, un servei de subscripció de televisió al Regne Unit i Irlanda. També produeix continguts per a televisió, i és propietària de diversos canals com Sky News o Sky 1. És el major proveïdor de televisió de pagament al Regne Unit. Més d'un terç de l'accionariat de l'empresa pertany al holding empresarial News Corporation, una companyia estatunidenca administrada per Rupert Murdoch. El 30 de juny de 2012, BSkyB posseïa 10.654.000 d'abonats a les dues illes.[1] D'altra banda, el febrer de 2007 també tenia 3.294.000 consumidors indirectes a través de Virgin Media, l'operador de cable del Regne Unit, i 604.000 d'addicionals a través dels abonats a l'operadora UPC irlandesa. British Broadcasting Corporation cotitza a la Borsa de Londres (London Stock Exchange) i és una de les cent empreses que forma part de l'índex bursàtil de referència britànic, FTSE.[2]

Referències[modifica | modifica el codi]

  1. 1,0 1,1 «Key facts & figures» (en anglès). [Consulta: 31 desembre 2012].
  2. «Markets data - BST:LSE» (en anglès). [Consulta: 31 desembre 2012].

Enllaços externs[modifica | modifica el codi]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: British Sky Broadcasting Modifica l'enllaç a Wikidata