Castell de les Atzahares
Aparença
Aquest article o secció no cita les fonts o necessita més referències per a la seva verificabilitat. |
Castell de les Atzahares | ||||
---|---|---|---|---|
Dades | ||||
Tipus | Castell i monument | |||
Part de | Patrimoni Cultural de la província d'Alacant | |||
Primera menció escrita | 1609 | |||
Característiques | ||||
Estat d'ús | ruïnes | |||
Localització geogràfica | ||||
Comarca | Marina Alta | |||
Vall de Laguar | ||||
| ||||
Bé d'interès cultural | ||||
Data | 30 maig 2000 | |||
Identificador | RI-51-0010533 | |||
Codi IGPCV | 03.137-9999-000001[1] | |||
Bé d'interès cultural | ||||
Identificador | RI-51-0010533 | |||
Codi IGPCV | 03.137-9999-000001[1] | |||
El castell de les Atzahares situat al terme municipal de la Vall de Laguar, a la Marina Alta, és una petita fortificació de dos recintes de planta rectangular d'origen musulmà. Avui en dia, no n'hi roman més que algunes restes de les muralles (de tàpia) al penya-segat a prop de Fontilles.
No n'hi ha massa referències bibliogràfiques. El 1609 fou conquerit per Sanç de Lluna, i després de l'expulsió dels moriscos fou abandonat.
És clar que es tracta d'una construcció singular que, en algun moment, conformà una instal·lació especial, probablement un recinte fortificat.
- ↑ 1,0 1,1 URL de la referència: https://eduwp.edu.gva.es/patrimonio-cultural/ficha-inmueble.php?id=1934. Data de consulta: 23 maig 2024.