Club Korfbal Badalona La Rotllana
Nom complet | Club Korfbal Badalona La Rotllana | |
---|---|---|
Fundació | 1997 | |
País | Espanya | |
Àrea social | ||
Pavelló | Pavelló de Llefià | |
Localització | Badalona | |
Presidència | ||
Junta tècnica | ||
Esport/disciplina | corfbol | |
Lliga |
Lliga Catalana de corfbol (Lliga Nacional) | |
Equipament | ||
| ||
| ||
Web | ||
| ||
![]() |
El Club Korfbal Badalona és un club de corfbol fundat l'any 1997[1] a l'Associació La Rotllana de Badalona.[2][3]
Va Jugar a la primera divisió de la lliga catalana de corfbol,[4] a la qual va quedar subcampió la temporada 2005-06 i tercer la temporada 2004-05.[5]
En la temporada 2013-14 el primer equip descendeix per raons esportives a segons divisió, on queda eliminat a semifinals de la lliga.
En la temporada 2016-17 sense tenir equip filial, descendeix per jugar a tercera divisió, on la següent temporada es canvia el nom per segona divisió (ja que en primera i lliga de filials s'anomenen TOP A i TOP B).
En la temporada 2017-18 aconsegueix el primer títol senior guanyant la lliga de 2a divisió sent 4t classificat a la lliga regular amb una nova generació de jugadors.
Va debutar a Europa, en el campionat de l'Europa Shield al 2006.
En Copa Catalana es finalista a la 2000-01.
Els equips filials del club no aconsegueix cap títols pero si moltes finals.
El Badalona B va ser sub-campio de lliga de tercera divisió en la temporada 2014-15
El Badalona C va ser sub-campio de lliga de segona divisió en la temporada 2005-06
El CK Pangea va ser subcampió de lliga de segona divisió en la temporada 2007-08
El Badalona Junior va ser subcampió de lliga en la 2006-07 i subcampió de la copa catalana en les temporades 2008-09 i 2013-14.
En el marc dels projectes socials i de cooperació de l'entitat, l'any 1998 va promoure la pràctica del corfbol entre diversos joves bosnians que eren a Badalona, animant-los a desenvolupar aquest esport al seu país. A partir d'aquella trobada, va néixer el KC Maglaj i el corfbol es va començar a estendre per Bòsnia i Hercegovina i es va crear la Federació Bosniana.[6] Aquells contactes es van anar mantenint amb visites alternades dels dos equips durant els estius, a Badalona[7] i a Maglaj, i el club badaloní fou un habitual del Torneig Internacional de Maglaj, que va guanyar en la seva tercera edició.[8][9]
Durant la temporada 2017-18 l'equip jugar uns amistosos al França contra el Bonson, Cote Durieux i ASPTT Saint Ettiene. També van a Alucemas (Marroc) a fer créixer i desenvolupar-se el Korfbal a la zona del Rif del Marroc fent amistosos contra el nou club d'Alucemas i Nador.
Referències[modifica]
- ↑ C.K. Badalona al web de la Federació Catalana de Korfbal
- ↑ C.K. Badalona a RevistaCatalina (castellà)
- ↑ C.K. Badalona a LaRotllana
- ↑ Primera divisió al web de la Federació Catalana de Korfbal
- ↑ «Fi de temporada al korfbal de La Rotllana». VilaWeb, 21-06-2005.
- ↑ «Summertime good for korfball promotion» (en anglès). Federació Internacional de Corfbol, 11-08-2004.
- ↑ «L'Ajuntament de Badalona oferirà demà una recepció a un grup de joves bosnians». VilaWeb, 15-07-2002.
- ↑ «3rd Maglaj International Korfball Tournament» (en anglès). Federació de Korfbal de Bòsnia i Hercegovina (KFBH).
- ↑ «3rd International Korfball Tournament in Maglaj successful» (en anglès). Federació Internacional de Corfbol, 15-08-2006.