Daily Express

De Viquipèdia
Salta a: navegació, cerca
Infotaula d'organitzacióDaily Express
Dades base
Tipus entitat diari
Posició política Partit Conservador i euroescepticisme
Història
Fundació 1900
Fundadors Sir Arthur Pearson, 1st Baronet
Organització i govern
Seu central 
És propietat de Richard Desmond

Web Lloc web oficial
Modifica dades a Wikidata

The Daily Express és un diari generalista tabloide del Regne Unit.[1] És el principal valor de l'empresa Express Newspapers, que depèn de Northern & Shell, propietat exclusiva de Richard Desmond. Va ser publicat per primera vegada en format llençol el 1900 per Arthur Pearson. El desembre del 2016 va tenir una difusió mitjana diària de 391.626.[2] La seva germana The Sunday Express es va crear el 1918. Express Newspapers també publica els diaris de premsa groga Daily Star i Daily Star Sunday.

El diari va ser adquirit per Richard Desmond el 2000. Hugh Whittow ha estat director del diari des del febrer del 2011. La postura de l'editorial del diari és propera al Partit de la Independència del Regne Unit (UKIP).[3][4][5]

Referències[modifica]

  1. Williams, Kevin. Read All about It!: A History of the British Newspaper (en en). Routledge, 2010. ISBN 9780415346238. 
  2. «Print ABCs: Seven UK national newspapers losing print sales at more than 10 per cent year on year». [Consulta: 28 gener 2017].
  3. Hall, Macer. «Express Newspapers Chairman Richard Desmond gives £1.3m to Ukip». Daily Express, 17-04-2015. [Consulta: 18 maig 2015].
  4. «Express owner Richard Desmond gives UKIP £1m». BBC News, 16-04-2015 [Consulta: 18 maig 2015].
  5. «Daily Express urges British public to vote Ukip for a patriotic future». Daily Express, 06-05-2015. [Consulta: 18 maig 2015].