Discussió:Imperi Romà

De Viquipèdia
Salta a: navegació, cerca

--Peer (discussió) 20:54, 30 març 2009 (CEST)

No entenc aquest article. No hauria de tenir un mínim d'apartat d'història? Vull dir, si parla de l'imperi romà, com a mínim que digui com va començar, no només l'any! --81.38.185.107 13:18, 8 abr 2007 (CEST)

Si veus la demanda d'avaluació veuràs que és una de les propostes que faig per millorar l'article. Crec que la secció d'economia cal simplificar-la, i li cal fer un resum dels esdeveniments històrics que es van desenvolupar durant la seva història, afegir fotos i mapes, i algunes plantilles que cal desenvolupar, com la de la magistratura o una del mon romà.--Panotxa 19:04, 8 abr 2007 (CEST)

Hola, gran article sobre l'imperi romà, felicitats! Jo tinc la web www.imperioromano.com, no se si es pot incloure com enllaç extern? Si necessites qualsevol ajuda per a acabar la part d'història de l'Imperi Romà de l'article no dubtis a escriure'm, i si necessites quelcom dels texts de la web agafa'ls.el comentari anterior sense signar és fet per 88.18.177.89 (disc.contr.) --IradiBot (comentaris/incidències) 10:39, 10 set 2007 (CEST)

Revisió dels AdQ[modifica el codi]

Aquest article té zero referències, i si això no se soluciona caldrà proposar-lo per retirar-li la distinció. Tampoc no pot ser que a la part sobre les províncies es barregin noms romans amb noms catalans, s'haurien de fer servir els uns o els altres (preferiblement els catalans), però no els dos. S'hauria de trobar una manera de situar millor les dues plantilles del principi. Seria preferible que els enllaços en vermell de la plantilla "Roma" estiguessin arreglats, car són de gran rellevància per l'article.

Finalment, el fet que les versions alemanya, anglesa i italiana siguin [molt] més llargues i que cap no hagi rebut la distinció em fa dubtar que aquest article sigui prou complet. – Leptictidium (pm!) 12:36, 21 ago 2008 (CEST)

Imatge de l'evolució territorial de l'Imperi[modifica el codi]

Al peu de la de l'expansió territorial de l'imperi romà hi ha una llegenda de colors, però jo a la imatge no veig res més que un puntet senyalant Roma. Sóc només jo, o la imatge té errors?--Marc Riera (parlem-ne) 17:46, 9 gen 2010 (CET)

A mi tampoc em funciona, ja he fet el canvi. Salut!--Jey (disc.) 17:56, 10 gen 2010 (CET)
Gràcies, Jey! Ho hauria fet jo mateix, però no sé com es fa, i abans de liar-la prefereixo demanar que algú ho solucioni... ;)--Marc Riera (parlem-ne) 17:01, 16 gen 2010 (CET)

Ortografia[modifica el codi]

Segons l'IEC, no s'hauria d'escriure «Imperi romà»? (la primera amb majúscula i la segona minúscula):

http://aplicacions.llengua.gencat.cat/llc/AppJava/index.html?action=Principal&method=detall&input_cercar=rom%E0&numPagina=1&database=DIEC&idFont=5405&idHit=5405&tipusFont=%3CI%3EDiccionari+de+la+llengua+catalana%3C%2FI%3E+de+l%27Institut+d%27Estudis+Catalans+%282a+edici%F3%29&numeroResultat=2&databases_avansada=&categories_avansada=&clickLink=detall&titol=rom%E0++-ana&tematica=%28Totes%29&tipusCerca=cerca.tot

Al text apareix «Imperi Romà» i «imperi Rompa», però ¿no són ambdues formes incorrectes? Segons el diccionari? És un dubte que tinc. --Macondo (disc.) 20:25, 21 abr 2015 (CEST)