Discussió:Llista de monuments de Begur

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca

Can Pi[modifica]

Tenim dos "Can Pi" amb el mateix nom (d'acord amb Patmapa) i enllaçats al mateix article Can Pi (Begur), però per l'adreça no són ni al mateix costat del carrer. S'hauria d'aclarir, però no haurien d'anar al mateix article i segurament un dels noms està malament. A més, no sé què del que tenim va a cada una de les dues cases.

Notifico en Marc79 que en va fer la foto per si en sap alguna cosa.--Pere prlpz (disc.) 11:33, 22 gen 2016 (CET)

M'ho miraré. En la foto que vaig pujar, costa de veure per la qualitat de la imatge, però el petit plafó informatiu que hi ha a la façana, identifica aquest edifici com a Can Pi. A veure si puc esbrinar, seguint les descripcions del Patmapa, quin és quin. --Marc79 14:02, 4 feb 2016 (CET)

Han passat quatre anys i estem amb el mateix problema. Com que el text de l'article Can Pi (Begur) és el de Patmapa de la casa del número 22, desenllaço l'altra. Fora d'aclarir si ha un error en el nom, l'altre tema punxegut és la foto, que el número que hi surt és el 18 (suposo que han canviat la numeració del carrer, tot i que també podria ser un error de Patmapa).--Pere prlpz (disc.) 23:49, 7 juny 2020 (CEST)

Mirant https://www.poblesdecatalunya.cat/municipi.php?m=170139, diria que les cases haurien de ser https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=11246 i https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=11241, tot i que les fotos (i potser la descripció) d'una de les fitxes de Patmapa semblen de https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=11240 , que és al mateix carrer. Ara falta endreçar-ho tot.--Pere prlpz (disc.) 10:34, 8 juny 2020 (CEST)
@Pere prlpz: Guiant-me per les inscripcions, IPA-6898 (1887 VFB, 1892) és la Casa Vicenç Ferrer Bataller, coincideix una de les fotos i coincideixen les inicials, sense cap rastre Pi; i IPA-6832 (1860 PR) és el Can Pi, de Pere Pi Carreras, amb la foto que tenim File:Can Pi - general.jpg. També podria ser que IPA-6832 el consideren com el conjunt de les dues cases de Pere Pi i de Josep Pi del mateix any. --V.Riullop (parlem-ne) 18:55, 8 juny 2020 (CEST)
Mirant de nou les fotos, la d'IPA-6832 és clarament la casa de Josep Pi amb la descripció d'arcs de punt rodó. Caldrà descartar la casa de Pere Pi que és la foto que tenim. En aquest cas, les sigles PR no s'expliquen. --V.Riullop (parlem-ne) 19:09, 8 juny 2020 (CEST)
Ho resumeixo en forma de llista per no perdre'm:
Aleshores hauríem de canviar el nom de la casa Vicenç Ferrer Bataller, arreglar les adreces i endreçar la resta.--Pere prlpz (disc.) 17:01, 11 juny 2020 (CEST)
@Pere prlpz: No exactament, ho he enredat canviant d'opinió a posteriori. Diria:
  • Casa Vicenç Ferrer Bataller, ok, tal com dius.
  • Can Pi, la de Pere Pi, al número 18 i amb foto a Commons, no hi és a IPA.
  • Casa Josep Pi Carreras és IPA-6832 al número 22, correspon a Can Pi (Begur).
--V.Riullop (parlem-ne) 20:00, 12 juny 2020 (CEST)
D'acord. Canvio el nom de la Casa Josep Pi Carreras i la torno a posar al número 22. Potser caldrà fer l'article de Can Pi per no tornar a embolicar la troca.--Pere prlpz (disc.) 20:16, 12 juny 2020 (CEST)
Fet. Ja tenim Can Pi (Begur) i Casa Josep Pi Carreras, que a més s'enllacen entre ells. Es podria fer a partir de Patmapa Casa Vicenç Ferrer Bataller, que suposo que al seu dia no es va importar per culpa de la homonímia.
Aprofito per comentar que a la llista de monuments de Santa Cristina d'Aro també hi ha dos articles que no es devien crear per una homonímia que ja està resolta.--Pere prlpz (disc.) 20:53, 12 juny 2020 (CEST)
Articles fets. --V.Riullop (parlem-ne) 16:01, 13 juny 2020 (CEST)