Discussió:Llista de monuments de Girona (perifèria)

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca

Emili Grahit 69[modifica]

L'edifici descrit amb aquest nom correspon realment al número 73 del carrer. --Enric (discussió) 22:04, 27 nov 2015 (CET)

Si ho veus clar ho pots canviar tu mateix.--Medol (disc.) 10:30, 28 nov 2015 (CET)

Edificis desapareguts[modifica]

@Vriullop: Llista d'edificis de la perifèria de Girona que han desaparegut, l'enllaç dels quals amb Patmapa dona error, cosa que no sé si vol dir que els han eliminat de la llista d'edificis protegits:

  • Capella de la Mare de Déu del Pilar, IPA-21084 (a la llista de monuments ja hi diu "enderrocada")
  • Restaurant Vora Ter, IPA-21091
  • Casa Manegat, IPA-21201 (a la llista de monuments ja hi diu "enderrocada")
  • Central elèctrica Berenguer, IPA-21227
  • Cases barates del c. Balmes, IPA-21228
  • Casa Pla, IPA-21231 (a la llista de monuments ja hi diu "enderrocada")
  • Escorxador, IPA-21255 (a la llista de monuments ja hi diu "enderrocat")
  • Garatge Catasús, IPA-21280 (tot i que dubto que no sigui l'edifici del núm. 105 de l'av. Sant Narcís; ara bé, aquí diu que està enderrocat)
  • Edifici de l'antic Sindicat Vertical, IPA-21321 (a la llista de monuments ja hi diu "enderrocat")
  • Teatre Cinema Albéniz, IPA-21406 (dins l'article ja s'especifica que l'edifici que hi ha ara és modern)
  • Fleca Boix, IPA-21411 (el "Forn de pa Boix" actual està situat en un edifici modern)
  • Edifici al c. Joan Maragall 29, IPA-21453
  • Habitatge a la carretera de Santa Eugènia 55, IPA-21554
  • Can Norat, IPA-21569 (al lloc indicat al mapa de l'ICGC hi ha una edificació amb aquest nom, però amb la vista aèria del Google Maps no sembla que hi tingui gran cosa a veure)

--Enric (discussió) 02:33, 23 set 2019 (CEST)

@Enric: Em faran tornar boig. La darrera actualització és del maig passat. Revisat de nou, en total a Girona hi ha 15 baixes, totes les que dius, i 40 altes que ja s'havien donat de baixa fa tres anys. De moment trec aquests enderrocats que només fan nosa. --V.Riullop (parlem-ne) 09:39, 23 set 2019 (CEST)
@Vriullop: Deu ser que la qüestió és anar fent bullir l'olla... --Enric (discussió) 11:20, 23 set 2019 (CEST)

Cadafal de sardanes[modifica]

@Vriullop: Ara que estic mirant els monuments de la vall de Sant Daniel, a tot arreu surt una "plaça de les Sardanes" la imatge de la qual correspon al que la fitxa de Patmapa assenyala com a Cadafalc [sic] de sardanes, amb la diferència que Patmapa ho situa a Campdorà. Diria que és un error. Aquí, p. 32, en pots veure una imatge, exactament igual que la de Patmapa. Fins i tot a commons n'hi ha una imatge, més remodelada i restaurada que les vellúries que surten a Patmapa i al Catàleg de l'Ajuntament. Aquí també s'assenyala amb el número 14. A tot arreu surt dins de Sant Daniel, vora Can Xaco (o Can Xacó), no a Campdorà. --Enric (discussió) 13:27, 23 set 2019 (CEST)

@Enric: Pot ser qui n'hi hagi dues? Tenim IPA-21558 i IPA-21488. --V.Riullop (parlem-ne) 13:43, 23 set 2019 (CEST)
@Vriullop: Potser sí. Devia ser una moda de l'època, això d'unir constitució i sardanes... --Enric (discussió) 15:51, 23 set 2019 (CEST)