Discussió:Llista de monuments de l'Urgell

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca

Ciutadilla[modifica]

A les fitxes de Patrimoni, les fotografies de Cal Freixador i Cal Meimó estan intercanviades. A més a més, Cal Meimó no és al número 8 de la plaça Major sinó del carrer Major. Ho canvio. --Enric (discussió) 17:16, 6 des 2015 (CET)

@Vriullop: No tan sols estan intercanviades les fotos, sinó també el nom de la casa, si més no a la llista que tenim nosaltres. A la del carrer Major, si ho mires amb el Google Street, veuràs que al costat de la porta hi diu "Cal Freixador"; també en diu així la de Patrimoni situada a la "plaça" Major 8 (en realitat carrer Major 8), però nosaltres en diem "Cal Meimó". I a l'inrevés. --Enric (discussió) 17:56, 6 des 2015 (CET)

Per cert, he llegit aquí que l'antic molí d'oli de la cooperativa, de Cèsar Martinell (a la travessera del Marquès, a la part nord del poble; amb el Google Street es veu, amb la façana feta pols) és BCIL i no surt a la llista. Tampoc hi surt el molí del Senyor, el més proper al poble, i en canvi sí dos de més allunyats. --Enric (discussió) 22:38, 6 des 2015 (CET)

@Enric: Cal Marxant (o Meimó) i Cal Freixador, anotats a Viquiprojecte:Monuments/Revisió del registre#Urgell. Sembla que han anat ballant a IPAC d'adreces i noms, acabant en un embolic. He actualitzat el municipi i n'han sortit 3 molins més. --V.Riullop (parlem-ne) 21:09, 8 des 2015 (CET)
@Vriullop: Evidentment, amb els dos molins enderrocats poca cosa hi podem fer, però del safari fotogràfic de dilluns al final em vaig descuidar d'anar a la cooperativa, per tant també faltarà la foto. Feina pendent per a una pròxima visita ciutadillenca. Per cert, he canviat la inscripció de la revisió del registre, perquè amb allò de les fotos hi havia un embolic. --Enric (discussió) 10:58, 9 des 2015 (CET)

Creus de terme de Sant Martí de Riucorb[modifica]

@Vriullop: Estic mirant de posar coordenades a aquest municipi i em trobo amb la creu de terme, que a Patmapa diu que és a Maldà (si és a Maldà no és a Sant Martí, doncs). La foto no sé pas a què deu correspondre, però a la definició del que diu Patmapa no s'hi assembla ni en pintura. --Enric (discussió) 20:28, 23 ago 2016 (CEST)

Per la descripció, ara he vist que no es tracta de la creu on diu "Maldà" sinó de la creu de Sant Martí pròpiament, que surt més avall. Canvio la foto. --Enric (discussió) 20:56, 23 ago 2016 (CEST)
La "creu de Maldà" (suposo que l'error ve perquè el poble és conegut com Sant Martí de Riucorb o Sant Martí de Maldà indistintament) és la que hi ha a l'entrada del poble pel sud, prop d'on comença el camí del Roquet. La que es diu Creu de terme a Sant Martí de Riucorb no és a la plaça Major sinó al carrer del Nord, molt a prop del portal d'entrada de llevant. --Enric (discussió) 00:07, 24 ago 2016 (CEST)
Les creus són ara a la nova llista de monuments de Sant Martí de Riucorb. @Enric: Efectivament, on la fitxa diu "Sant Martí de Riucorb - Maldà" cal llegir-ho "Sant Martí de Maldà, poble del municipi de Sant Martí de Riucorb". No és estrany que les creus les moguin de lloc, és possible que la que diu "pl. Major" sigui la ubicació original. Ara tenim dues creus a la categoria, a veure si és correcte:
--V.Riullop (parlem-ne) 12:39, 10 set 2016 (CEST)
@Vriullop: Correcte! Deus haver vist que vaig retocar la llista de manera que quedi més clar a quina localitat correspon cada monument. Sant Martí de Riucorb és el nom del municipi, i el poble principal i la capital n'és Sant Martí de Maldà, d'aquí venia una gran part de la confusió. --Enric (discussió) 13:33, 10 set 2016 (CEST)

Cases de Sant Martí de Riucorb[modifica]

@Vriullop: Quedaven tres cases sense especificar on eren. Jo he deduït que Cal Duran és la de davant mateix de l'església, que toca també al c. Calvari. Ca l'Amitger no sé pas on és, però mirant el Google Street és evident que no és al carrer de l'Església núm. 3. Cal Fluvià és possible que sigui la casa veïna de l'església, però Patmapa no en dóna la descripció, sinó que la pàgina dóna error. --Enric (discussió) 23:51, 23 ago 2016 (CEST)

Ca l'Amitger correspon a la casa anomenada Ca l'Enric del Sarral, c. Església 3, de Rocafort de Vallbona, no Sant Martí de Maldà. --Enric (discussió) 01:11, 25 ago 2016 (CEST)
Anotat Ca l'Amitger per la revisió del registre. Cal Fluvià és una baixa que he eliminat en actualitzar la llista sense llegir la discussió. --V.Riullop (parlem-ne) 12:51, 10 set 2016 (CEST)

Cal Batlle de Vilagrassa, IPA-42885[modifica]

@Vriullop: No he sigut capaç de localitzar aquesta casa. He donat un tomb per Vilagrassa i uns veïns m'han dit que no hi ha cap casa "Cal Batlle" ni cap carrer "Sant Joan". La descripció de la casa és molt detallada a IPAC, però no m'ha servit de res. M'he passejat per Vilagrassa (és una població petita) i no he vist cap casa que respongui a la descripció. Mira, si us plau, que no hi hagi algun error. Tal volta correspongui a una altra població, però no de Vilagrassa perquè aquesta no té cap altre poble agregat.--Isidre blanc (disc.) 18:13, 20 gen 2018 (CET)

@Isidre blanc: L'únic que hi veig és que quan el vaig afegir l'agost de 2016 estava com a BCIL i ara ja no. Algun problema hi han trobat però no se sap quin. Com a BCIL hauria d'estar publicat en el BOPL, però no he trobat res per l'any 2004. L'anoto com a dubte en la revisió del registre. --V.Riullop (parlem-ne) 19:10, 22 gen 2018 (CET)

Molí de la Torre Blanca, IPA-29808 i Molí de la Canya, IPA-29806[modifica]

@Vriullop:Sembla que en aquesta vall del Riu Corb hi ha alguns embolics que ajuden a incentivar la feina de recerca. M'agrada: és com buscar bolets:

  • El Molí de la Torre Blanca (la Torre al ICGC) és clarament al terme de Sant Martí de Riucorb. La seva ubicació l'he pogut verificar amb tota seguretat per mitjà de Maps. A més, mira a "autoritat".
  • El Molí de la Canya el teníem situat a segons ICGC. Ahir hi vaig anar i li vaig fer la foto File:CABANA - SANT MARTÍ DE RIUCORB - IB-613.jpg que, un cop a casa, vaig comprovar que no s'avenia de res amb les fotos i descripció de la fitxa del Patrimoni. Resseguint el camí del Molinet amb Maps, vaig localitzar el molí al peu mateix de Maldà Molí de la Canya. Vaig donar la ubicació per bona i és la que ara figura a la llista. No obstant això, tant en la situació anterior com en l'actual, està dins el terme de Sant Martí de Riucorb. Ho confirma GEG.

Si fas els canvis de llista, ja m'ho faràs saber. Faré les rectificacions que calguin.--Isidre blanc (disc.) 08:41, 20 abr 2018 (CEST)

@Isidre blanc: Canviats de llista i anotats en la revisió del registre. Ets tot un caçador de monuments. --V.Riullop (parlem-ne) 10:48, 20 abr 2018 (CEST)
@Vriullop:Tingues en compte que el curs del Riu Corb va de llevant a ponent (de dreta a esquerra del mapa), per tant, el Molí de la Canya està a la dreta del riu. Ho dic pel que has posat a la revisió del monuments. --Isidre blanc (disc.) 12:33, 20 abr 2018 (CEST)
Vaja, ara entenc perquè es diu Corb :-), li havia perdut el rastre. --V.Riullop (parlem-ne) 12:44, 20 abr 2018 (CEST)

Porxos de la plaça de Sant Roc duplicats[modifica]

Diria que els Porxos de la plaça de Sant Roc i els Porxos plaça Sant Roc i carrer Homenatge, de Bellpuig són els mateixos i s'haurien de fusionar (els articles, les entrades a la llista de monuments i la categoria de Commons).--Pere prlpz (disc.) 12:02, 9 nov 2019 (CET)

@Isidre blanc: Veig que aquí hi has passat i et queda a prop. Et sembla bé? És estrany que a les dues fitxes indiquin dos números de registre d'urbanisme de 1982, però en el darrer catàleg del POUM de 2012 només n'hi ha un. --V.Riullop (parlem-ne) 18:35, 9 nov 2019 (CET)
Fet Fet! --V.Riullop (parlem-ne) 09:32, 18 nov 2019 (CET)