Discussió:Llista de monuments del Barcelonès Nord

De Viquipèdia
Jump to navigation Jump to search
Bandera Badalona.svg Aquest article ha estat creat o és d'interès per part del Viquiprojecte:Badalona, projecte iniciat l'any 2006 i reprès el 2013 per ampliar i millorar la cobertura d'informació sobre la ciutat de Badalona respecte a diversos aspectes com cultura, història, societat o personalitats destacades. Si hi vols participar, pots editar l'article corresponent a aquesta pàgina o visitar el Viquiprojecte:Badalona si tens interès sobre la ciutat i et vols unir al projecte, o bé demanar o proposar la creació o millorar articles relacionats amb Badalona.

Escut episcopal[modifica]

No trobo l'escut episcopal de Sant Adrià:

  • La pàgina de Patmapa de l'escut no funciona.
  • La base de dades Gaudí no aclareix gran cosa (és un escut episcopal i és a Sant Adrià).
  • Googlejant, sembla que l'han restaurat [1] i que el tenen a dins d'un edifici (vegeu la foto de la dreta amb l'alcalde i l'arquebisbe).
  • En algun lloc de Can Rigalt hi ha un escut, però sembla que no és el mateix.--Pere prlpz (disc.) 13:24, 20 març 2012 (CET)
El 1776 estava "encima la Puerta de la Yglesia" (la descripció coincideix amb les fotos del restaurador). Per les fotos de la missa del mil·lenari, sembla que ara estigui dins. --V.Riullop (parlem-ne) 14:17, 20 març 2012 (CET)
Diari de Sant Adrià, 1-3-2010, pàg. 3, diu que el cardenal Sistach va estrenar la restauració de l'escut de l'antic bisbe i que ara presidirà l'església. --V.Riullop (parlem-ne) 14:50, 20 març 2012 (CET)
És aquest. És a dins de l'església, però com que gairebé sempre és tancada és difícil de fotografia. Fan missa a les nou i a quarts de vuit del vespre. Per si algú de Sant Adrià s'hi vol acostar a fotografiar-lo. Quan hi he passat aquest migdia, evidentment, l'església era tancada. --Enric (discussió) 16:03, 8 nov 2018 (CET)

Vies del tramvia de foc[modifica]

Seguint la carretera de Mataró amb Google Maps, no veig les vies del tramvia per enlloc. Sospito que com ha anat passant el darrer mig segle a Barcelona, les vies les han anat traient a mida renovaven el paviment dels carrers.--Pere prlpz (disc.) 13:15, 21 abr 2012 (CEST)

Can Pedragosa[modifica]

La direcció correcta de Can Pedragosa és "Carrer del Pedró nº 10". Herodotptlomeu (disc.) 22:21, 3 març 2013 (CET)

@Vriullop: He parlat amb la propietària de Cal Nen (abans Can Saladrigas, c. Pedró 3) i diu que la casa familiar de Can Pedragosa la van tirar a terra i en van conservar la façana per reinstal·lar-la al número 14, però encara no ho han fet i dubta que ho facin mai, per tant gairebé es pot donar per perduda. A la casa número 10 del carrer hi diu "Can Pedragosa" a la façana perquè ara hi viuen els Pedragosa, però abans era dels Altés i, segons m'han dit, la façana sempre ha estat igual, no l'han modificada. És a dir, al carrer Pedró hi ha realment quatre edificis catalogats: número 1, Farmàcia Altés; número 4-6, Can Valls; número 7, Can Saladrigas (cansaladeria Cal Nen), i número 10, Ca n'Altés (ara propietat dels Pedragosa); la "façana de Can Pedragosa" està esperant als llimbs, desmuntada. --Enric (discussió), 6 nov. 2018

Can Peixauet[modifica]

La masia de Can Peixauet no està enderrocada, ara hi ha una biblioteca. És al costat mateix de la parada de metro de Can Peixauet. Ha estat molt reformada, però se'n conserva l'estructura. Enric (disc.) 04:13, 1 nov 2013 (CET)

Baixa/alta parròquia de Sant Jaume[modifica]

El mes d'agost en Vriullop va donar de baixa la parròquia de Sant Jaume de la llista i ara en Sorenike l'ha tornada a afegir. No tinc per la mà la font ni sé si m'he perdut una conversa en un altre lloc, però no ho deixo apuntant aquí i us ho notifico per si algun dels dos moviments fos un error.--Pere prlpz (disc.) 12:03, 2 set 2015 (CEST)

Es que em sonava que ho era. He mira't l'inventari i continua apareixent, però també pot ser que siguin lents eliminant informació.--Sorenike (disc.) 12:08, 2 set 2015 (CEST)
Juraria que quan ho vaig comprovar no hi era, en total me'n sobrava una i era aquesta. Pot haver estat un lapsus a IPA i la deuen haver recuperat. --V.Riullop (parlem-ne) 12:15, 2 set 2015 (CEST)

Can Rocasalva[modifica]

@Vriullop: El mas de Can Rocasalva, a la plaça de l'Oli, a la cantonada amb el carrer de Dalt, no apareix a la llista? --Enric (discussió) 22:46, 29 ago 2017 (CEST)

No. --V.Riullop (parlem-ne) 10:06, 30 ago 2017 (CEST)
Ara sí que ja hi és. --Enric (discussió) 16:04, 8 nov 2018 (CET)