El Vocero

De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure
Infotaula de publicacions periòdiquesEl Vocero
Tipusperiòdic Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
Llenguacastellà
Data d'inici1974 Modifica el valor a Wikidata
PropietatPubli-Inversiones
FundadorGaspar Roca
Lloc de publicacióSan Juan, Puerto Rico
EstatPuerto Rico Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdictabloide
PeriodicitatDiari
ÀmbitPuerto Rico Puerto Rico
Editor en capEdward Zayas

Lloc webEl Vocero - Lloc web oficial
Facebook: voceropr Twitter: voceropr Modifica el valor a Wikidata

El Vocero és un tabloide porto-riqueny fundat el 1974 publicat a San Juan. Des de 1974, El Vocero fou inicialment el tercer del quatre diaris més grans de Puerto Rico, darrere El Mundo i El Nuevo Día i per davant en vendes d’El Reportero i El San Juan Star. Amb el tancament provisional el 1990 de El Mundo, El Vocero va esdevenir encara més popular, convertint-se en el segon diari més gran de l'illa. És propietat des de 1985 de Caribbean International News Corp.

Per la major part de la seva història, El Vocero va ser conegut com a diari sensacionalista que dramatitzaba les notícies violentes. Tanmateix, a principi dels anys 2000, el diari va canviar de direcció, esdevenint un diari general, amb una major cobertura d'entreteniment així com notícies empresarials, i portant notícies polítiques.

El 8 d'abril de 2007, Gaspar Roca, un dels fundadors i editor en cap va morir per causa d'una aturada respiratòria i va ser reemplaçat pel seu fill Miguel Roca. Des del 2011 va ser substituït per Peter Miller. A causa de dificultats financeres, el desembre de 2013 El Vocero es va declarar en fallida. El nou propietari i l'editor és Publi-Inversiones, format per un grup d'emprenedors locals i dirigit per Edward Zayas, periodista i editor conegut i Secretari de Premsa del Governador de Puerto Rico, Luis Fortuño.[1]

Referències[modifica]

  1. «Fallece fundador de El Vocero». Primera Hora, 04-10-2007.

Enllaços externs[modifica]