Emboirats de la UVIC
| Dades | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Sobrenom | Emboirats | ||||
| Tipus | colla castellera universitària | ||||
| Color camisa | Vermell (2003-2007) Vermell Grana (2010) | ||||
| Diada destacada | Diada de primavera dels Emboirats | ||||
| Creació | 2003, Vic | ||||
| Activitat | |||||
| Millors castells | 2d6 p5 7d6 4d7 3d7 | ||||
| Millor actuació | 4d7, 2d6, 3d7, pd5(c), 2pd4 i vano de 4 de veteranxs i novatxs | ||||
| Governança corporativa | |||||
| Local |
| ||||
| Lloc web | https://www.uvic.cat/uhub/collectius/emboirats | ||||
Els Emboirats de la UVIC són una colla castellera universitària de la Universitat de Vic.[1] La colla va fundar-se l'any 2003,[2] però després d'un temps van interrompre la seva activitat per falta de camises. Uns anys més tard van reapàreixer, concretament a la Diada d'hivern dels Ganàpies de la UAB de 2010, on van fer un pilar de quatre.[2][3]
A la primavera de 2011, els Emboirats van voler fer el salt a la gamma de 6, amb l'estructura del 3, tot i això, el 3 de 6 va quedar en intent. No seria fins a la primavera següent que els de la camisa vermella aconseguirien fer l'aleta a un castell de 6.[2] L'11 de maig del 2017, durant la seva diada, descarregaven el seu primer 4 de 7 a la plaça Miramarges de la Universitat de Vic. Una setmana després, el tornaven a descarregar fora de casa, a la diada dels Xoriguers de la Universitat de Girona.[4]
En el tram de primavera de la temporada 2025, els Emboirats van viure un dels moments més destacats de la seva trajectòria en celebrar la millor diada de la història. Sota el lideratge de Pau Thomen i Roger Feijóo[5] com a caps de colla, i gràcies al treball de l'equip tècnic i directiu, la colla va assolir la seva millor fita històrica en una diada celebrada a casa seva, a Vic. En aquesta diada, on també van participar els Marracos, els Penjats, els Pataquers i els Arreplegats, la colla amfitriona va descarregar el 4 de 7 a la primera ronda, seguit de la torre de 6 i, finalment el 3 de 7 a la tercera ronda. La diada va finalitzar amb el Pd5(c), tot i que va quedar només en carregat a causa dels nervis del moment malgrat haver demostrat una execució impecable durant els assajos. Aquesta diada ha quedat gravada per sempre a la memòria dels Emboirats, ja que van demostrar que l'esforç constant, la dedicació i el treball van donar els seus fruits.
Referències
[modifica]- ↑ «Ara Castells». Arxivat de l'original el 19 de novembre 2015. [Consulta: 18 novembre 2015].
- 1 2 3 «Santpedor, Vila-seca i Emboirats de la UVic, noves colles membres de la CCCC». Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya. [Consulta: 18 novembre 2015].
- ↑ «Les colles castelleres universitàries i la difusió dels valors». xarxanet.org, 23 novembre 2011. [Consulta: 9 maig 2016].
- ↑ «Els Emboirats aixequen i descarreguen el seu primer 4 de 7». Universitat de Vic. [Consulta: 20 gener 2019].
- ↑ «Pau Thomen i Roger Feijóo: “Ser caps de colla dels Emboirats és molt més que liderar; és una gran responsabilitat envers els membres actuals i els que ens han precedit” | L'apunt» (en anglès). [Consulta: 4 febrer 2026].