Diferència entre revisions de la pàgina «The Independent»

Salta a la navegació Salta a la cerca
142 octets eliminats ,  fa 6 anys
cap resum d'edició
(Patrick Cockburn)
'''''The Independent''''' és un diari del [[Regne Unit]], publicat per la [[Independent Print Limited]] d'[[Aleksandr Lebedev]] i [[Evgeni Lebedev]]. Col·loquialment se l'anomena ''Indy'', mentre que a la tirada dominical, ''The Independent on Sunday'', se la coneix com ''Sindy''. Es va començar a editar el 1986 i va esdevenir un dels diaris britànics més moderns. L'edició diària va ser reconeguda com a ''National Newspaper of the Year'' en els [[British Press Awards]] de 2004. Originalment era un diari en format llençol (broadsheet), però el 2003 va canviar al format [[tabloide]].
{{millorar ortografia|data=abril de 2013|'''S'han trobat faltes ortogràfiques, gramaticals, barbarismes o altres aspectes lingüístics incorrectes''' }}
 
'''''The Independent''''' és un diari del [[Regne Unit]], publicat per la [[Independent Print Limited]] d'[[Aleksandr Lebedev]] i [[Evgeni Lebedev]]. Col·loquialment se l'anomena ''Indy'', mentre que a la tirada dominical, ''The Independent on Sunday'', se la coneix com ''Sindy''. Es va començar a editar el 1986 i va esdevenir un dels diaris britànics més moderns. L'edició diària va ser reconeguda com ''National Newspaper of the Year'' en els [[British Press Awards]] de 2004. Originalment era un diari en format llençol (broadsheet), però el 2003 va canviar al format [[tabloide]].
 
''The Independent'' no és un diari que es relacioni especialment amb cap partit polític, tot i que la seva línia editorial és clarament d'esquerres; tot i això, les seves columnes d'opinió aglutinen un ampli espectre de punts de vista.<ref>[http://web.archive.org/web/20080119234341/http://www.iht.com/articles/2003/12/08/papers_ed3_.php U.K. paper follows rivals into tabloid format: At The Times, size matters], [[International Herald Tribune]], 8 December 2003.</ref> tot i que no és afiliat a cap partit polític.
A la dècada dels 90 va iniciar una campanya publicitària en què acusava ''The Times'' i ''The Daily Telegraph'' de reflectir les opinions dels seus propietaris, Rupert Murdoch i Conrad Black. Va crear unes paròdies de les seues capçaleres amb els títols 'THE RUPERT MURDOCH', 'The Conrad Black' i, a sota, 'THE INDEPENDENT'.
 
En aquells moments Newspaper Publishing tenia problemes financers. Altres diaris apareguts en la dècada anterior, incloent-hi el ''Sunday Correspondent'', s'havien col·lapsat sense obtindreobtenir una massa de lectors que asseguraren la seva rendibilitat, i ''The Independent'' estava experimentant aquesta dinàmica. Dos grups mediàtics europeus van aportar petites ajudes. Altres companyies estaven interessades en el diari. A mitjan 1994, el grup de Tony O'Reilly i el Mirror Group Newspapers van introduir ajudes substancials. Al març de 1995, Newspaper Publishing es va reestructurar i el seu accionarataccionariat va quedar repartit entre [[Independent News & Media]] (43%), [[Trinity Mirror|MGN]] (43%), i [[PRISA|Prisa]] (''[[El País]]'', 12%). Eixe mateix mes, Whittam Smith abandona el diari.
 
A l'abril de [[1996]] hi hagué un nou refinançament, i al març de [[1998]] O'Reilly va comprar l'altre 54% de la companyia per 30 milions de lliures i va assumir el deute de l'empresa. Brendan Hopkins va encapçalar Independent News mentre [[Andrew Marr]] i [[Rosie Boycott]] van prendre les regnes de ''The Independent'' i ''The Independent on Sunday'', respectivament. Marr va introduir un canvi de disseny, que va durar poc temps a causa d'una mala acollida comercial, tot i el favor de la crítica.
 
=== Pàgina web ===
El 23 de gener de [[2008]], ''The Independent'' va rellançar la seva versió on-line, independent.co.uk.<ref>[http://www.independent.co.uk/service/welcome-to-the-independents-new-website-771573.html Full text: Welcome to The Independent's new website], The Independent, 23 January 2008</ref><ref>[http://www.journalism.co.uk/2/articles/530956.php Full text: Independent unveils revamped website], Journalism.co.uk, 23 January 2008</ref> La reestrena va comportar un canvi d'imatge, millor accés al servei de blocs, prioritat en continguts audiovisuals i àrees addicionals com art, arquitectura, moda, estris tecnològics i salut. També es van posar en marxa programes en [[podcast]] com ara ''The Independent Music Radio Show, The Independent Travel Guides, The Independent Sailing Podcasts,'' o ''The Independent Video Travel Guides''. Des de 2009, el lloc web incorpora notícies en vídeo que provenen del canal informatiu [[Al Jazeera English]].<ref name="Guard al Jazeera">{{ref-notícia|url=http://www.guardian.co.uk/media/2009/jan/15/independent-al-jazeera-video-tie-up|títol=Independent in al-Jazeera video tie-up|cognom=Fitzsimmons|nom=Caitlin|data= 15 gener 2009|editorial=The Guardian|consulta= 1 maig 2009 |lloc=Londres}}</ref>
 
== Articles relacionats==
492

modificacions

Menú de navegació