Gaspar de Quiroga y Vela
![]() |
Aquest article o secció no cita les fonts o necessita més referències per a la seva verificabilitat. |
![]() ![]() | |
Biografia | |
---|---|
Naixement | 13 gener 1512 ![]() Madrigal de las Altas Torres ![]() |
Mort | 12 novembre 1594 ![]() Madrid ![]() |
Cardenal | |
15 desembre 1578 – | |
![]() | |
6 setembre 1577 – 12 novembre 1594 ← Bartolomé de Carranza – Albert VII d'Àustria → Diòcesi: arquebisbat de Toledo | |
Bisbe catòlic | |
15 abril 1572 – | |
Bisbe de Conca | |
17 desembre 1571 – 6 setembre 1577 ← Bernardo de Fresneda – Diego Covarrubias y Leiva → Diòcesi: bisbat de Conca | |
![]() | |
![]() | |
Dades personals | |
Religió | Església Catòlica ![]() |
Formació | Universitat de Salamanca ![]() |
Activitat | |
Ocupació | sacerdot catòlic ![]() |
Orde religiós | Orde de Sant Agustí ![]() |
Consagració | Diego de Espinosa y Arévalo ![]() |
Gaspar de Quiroga y Vela. (Madrigal de las Altas Torres, 13 de gener de 1512 - Madrid, 20 de novembre de 1594) va ser un eclesiàstic espanyol. Cursà estudis de Teologia i Lleis a la Universitat de Salamanca, on aconseguí el grau de doctor.
Després de ser destinat a Alcalà d'Henares, viatjà a Roma on fou auditor del Tribunal de la Rota. El seu prestigi feu que Felip II, el 1559, el nomenés el seu llegat per informar-lo de la situació dels diferents regnes de l'Imperi Espanyol a Itàlia. El 1563 retornà a la península Ibèrica on fou nomenat membre del Consell Suprem de Justícia, bisbe de Conca el 1571 i Inquisidor general el 1573.
A la mort de l'arquebisbe de Toledo, Bartolomé de Carranza a Roma, i sota el beneplàcit del rei Felip II, Quiroga fou nomenat arquebisbe de Toledo el 1577. No obstant això, la longevitat de Quiroga, gràcies a la qual estigué gairebé 18 anys al capdavant de l'arquebisbat de Toledo, desesperà al rei, doncs tenia pensat assignar el càrrec i les seves gegantesques rendes al seu nebot Albert VII d'Àustria i hagué d'esperar molt més del que havia previst.
Quiroga fou nomenat Cardenal l'any 1578 pel Papa Gregori X.
Enllaços externs[modifica]
![]() |
A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Gaspar de Quiroga y Vela |
Precedit per: Giovanni Andrea Mercurio |
{{{títol}}} 1561 – 1577 |
Succeït per: Diego Covarrubias y Leiva |
Precedit per: Bartolomé Carranza de Miranda |
{{{títol}}} 1577 - 1594 |
Succeït per: Albert d'Àustria |
Precedit per: Pedro Ponce de León |
{{{títol}}} 1573 - 1594 |
Succeït per: Jerónimo Manrique de Lara |
Precedit per: Gaspar Cervantes de Gaeta |
{{{títol}}} 1578 - 1594 |
Succeït per: Pompeo Arrigoni |
- Arquebisbes de Toledo
- Bisbes de Conca
- Cardenals espanyols
- Cardenals creats per Gregori XIII
- Bisbes castellanolleonesos
- Inquisidors generals
- Religiosos castellanolleonesos
- Persones de la província d'Àvila
- Alumnes de la Universitat de Salamanca
- Madrigal de las Altas Torres
- Morts a Madrid
- Morts a Sevilla
- Juristes castellanolleonesos