Jeroni Velasco i Corzo
![]() |
Aquest article podria incomplir els criteris generals d'admissibilitat. |
Biografia | |
---|---|
Naixement | 26 novembre 1971 ![]() Sabadell (Vallès Occidental) ![]() |
Dades personals | |
Formació | Conservatori Municipal de Música de Barcelona ![]() |
Activitat | |
Ocupació | compositor ![]() |
Gènere | Sardana ![]() |
Jeroni Velasco i Corzo (Sabadell, 26 de novembre de 1971), és instrumentista de clarinet, saxo, tible i compositor de sardanes i música per banda. Adquirí formació musical, sobretot de clarinet, a l'Escola de Música de Badia del Vallès, el conservatori de Sabadell i el de Barcelona. Ha estat clarinet solista, intèrpret de saxo, flauta travessera i percussió en diverses orquestres com la Banda de Música de Sabadell, que també dirigí, o l'orquestra simfònica Sant Cugat. El 1997 aprengué tible amb el mestre Francesc Elias. El 2015 és tible de la cobla Contemporània.[1] També és professor de clarinet i el saxo en diverses escoles i director a les bandes de música de Badia del Vallès, Matadepera i Arenys de Mar.[2]
Ha gravat més d'una vintena de CD's amb diverses formacions i diferents cobles han gravat sardanes seves (Contemporània, Ciutat de Girona, Ciutat de Terrassa, Sant Jordi, Mediterrània). També és autor de més d'una trentena d'arranjaments de diferents estils musicals per a cobla, banda de música,petits conjunts instrumentals i orquestres de ball. La seva sardana Vilassar de Dalt 2005 va ser finalista del concurs de la Sardana de l'Any 2005.[1] La seva sardana Ja en tenim 10 va ser finalista del concurs de la Sardana de l'Any 2008. La seva sardana Xiulets i Melodies va ser finalista del concurs de la Sardana de l'Any 2011. La seva sardana Matadepera 1013 va ser finalista de la Sardana de l'Any 2013.[2]
Algunes sardanes
- Sardanes al circ (2006)[3]
- Vilassar de Dalt 2005, guanyadora del concurs Sardanes a la Plaça de Vilassar i finalista a la 17a edició de La Sardana de l'Any (2005)[1]
- Fent Amics (2004) finalista del concurs Sardanes a la Plaça de Vilassar de Dalt[4]
- Mans Unides (2009)[5]
- Uh, oh, notinc por (2012)[6]
- Matadepera 1013 (2013) finalista a la 25a edició de La Sardana de l'any[2]
Referències
- ↑ 1,0 1,1 1,2 Juvanteny, Montserrat «Jeroni Velasco, músic de la cobla Contemporània, ha estat premiat». Diari de Girona, 25-11-2005 [Consulta: 2 març 2015].
- ↑ 2,0 2,1 2,2 «Velasco i Corzo, Jeroni». musicsperlacobla.com. Músics per la cobla. [Consulta: 2 març 2015].
- ↑ Juvanteny, Montserrat «Al Pla de l'Estany fan de l'aplec una festa de la cultura popular». Diari de Girona, 30-06-2006 [Consulta: 2 març 2015].
- ↑ M., J. «La cobla Tres Vents ila Contemporània, juntes enunCD». Diari de Girona, 16-04-2010 [Consulta: 2 març 2015].
- ↑ «Calellade laCostadedicaràunacte sardanístical cooperant Vicenç Ferrer». Diari de Girona, 28-12-2009 [Consulta: 2 març 2015].
- ↑ «L'aplecdeCaldes arriba a la 63a edicióestrenant tres sardanes i unconcert coral». Diari de Girona, 11-05-2012 [Consulta: 2 març 2015].