Josep Vives i Campomar
Aparença
| Biografia | |
|---|---|
| Naixement | 1940 Maó (Menorca) |
| Mort | 3 agost 2024 Maó (Menorca), presumiblement |
| Formació | Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi |
| Activitat | |
| Ocupació | professor d'educació secundària (–1972), professor d'art (–1972), gravador, pintor |
| Influències | |
| Família | |
| Pare | Joan Vives i Llull |
Josep Vives i Campomar (Maó, 1940 - Maó, 3 d'agost de 2024) va ser un pintor i gravador menorquí, fill del també pintor Joan Vives i Llull.[1] Es va formar a l'Escola de Belles Arts de Barcelona, on establí amistat amb altres artistes com Miquel Vilà o Xavier Serra de Rivera. Posteriorment amplià els estudis a Florència. Especialitzat en el dibuix de natures mortes i paisatges, en un estil proper al Novecento italià, va fer exposicions a Palma, Zúric i Barcelona, entre d'altres.[2][3][4]
Referències
[modifica]- ↑ «Josep Vives i Campomar». Gran Enciclopèdia Catalana. Barcelona: Grup Enciclopèdia.
- ↑ Pons, Sia «La serenitat mística d'un pintor». menorca.info, 07-02-2010 [Consulta: 12 maig 2018]. Arxivat 13 de maig 2018 a Wayback Machine.
- ↑ Quintana, Josep Maria. «Entorn de Pepe Vives». quintanapetrus.com. [Consulta: 12 maig 2018].
- ↑ Viera, C. «Exposición en homenaje a Josep Vives Campomar en Pollença». ultimahora.es, 16-11-2013 [Consulta: 12 maig 2018].