L'esdeveniment (pel·lícula de 2021)
| L'Événement | |
|---|---|
| Fitxa | |
| Direcció | Audrey Diwan |
| Protagonistes | |
| Producció | Alice Girard i Édouard Weil |
| Guió | Audrey Diwan, Marcia Romano i Anne Berest |
| Música | Evgueni Galperine i Sacha Galperine |
| Fotografia | Laurent Tangy |
| Muntatge | Jean-Christophe Bouzy |
| Vestuari | Isabelle Pannetier |
| Productora | Rectangle Productions, France 3 Cinéma, Wild Bunch i SRAB Films |
| Distribuïdor | Mozinet i Wild Bunch |
| Dades i xifres | |
| País d'origen | França |
| Estrena | 5 setembre 2021 |
| Durada | 100 min |
| Idioma original | francès |
| Versió en català | |
| Color | en color |
| Recaptació | 1.577.367 $ (mundial) 181.023 $ (Estats Units d'Amèrica) 841.282 $ (França) |
| Descripció | |
| Basat en | L'esdeveniment |
| Gènere | drama |
| Qualificació MPAA | R |
| Tema | avortament induït, avortament a França i avortament il·legal |
| Lloc de la narració | Angulema i Bordeus |
| Època d'ambientació | 1963 |
| Premis i nominacions | |
| Nominacions | |
| Premis | |
L'esdeveniment[1][2] (originalment en francès, L'Événement) és una pel·lícula de thriller dramàtic francesa del 2021 dirigida per Audrey Diwan a partir d'un guió de la mateixa Diwan i de Marcia Romano, basada en la novel·la homònima del 2000 d'Annie Ernaux.[3] La pel·lícula és protagonitzada per Anamaria Vartolomei i Luàna Bajrami. S'ha doblat i subtitulat al català.[1][4]
Va ser seleccionada per a l'estrena mundial en competició al 78è Festival Internacional de Cinema de Venècia el 6 de setembre de 2021,[5] on la pel·lícula va guanyar el Lleó d'Or[6] i va rebre el reconeixement general de la crítica.[7][8]
Sinopsi
[modifica]L'any 1963, a França, l'Anne, una jove i talentosa estudiant, queda embarassada i veu com se li escapa l'oportunitat d'acabar els estudis. A mesura que s'acosten els exàmens finals i la seva vida social comença a esvair-se, l'embaràs de l'Anne avança, cosa que l'obliga a enfrontar-se a la vergonya i el dolor d'un avortament, fins i tot si s'ha d'arriscar a la presó per fer-ho.
Repartiment
[modifica]- Anamaria Vartolomei com a Anne
- Kacey Mottet Klein com a Jean
- Sandrine Bonnaire com a Gabrielle Duchesne
- Louise Orry-Diquero com a Brigitte
- Louise Chevillotte com a Olivia
- Pio Marmaï com a professor Bornec
- Anna Mouglalis com a Mme Rivière
- Fabrizio Rongione com el Dr. Ravinsky
- Luàna Bajrami com a Hélène
- Leonor Oberson com a Claire
- Julien Frison com a Maxime
- Alice de Lencquesaing com a Laëtitia
Referències
[modifica]- 1 2 «L'esdeveniment - El Cinema De La 2». RTVE, 18-03-2024. [Consulta: 21 març 2024].
- ↑ Títol en català a Filmin
- ↑ Raymond, Vincent. «Audrey Diwan : " le doute m'a permis d'avancer "» (en francès). Le Petit Bulletin, 23-04-2019. Arxivat de l'original el 25 juny 2019. [Consulta: 26 juliol 2021].
- ↑ «L'événement». Goita què fan ara. [Consulta: 14 novembre 2022].
- ↑ «L'Événement». 78a Mostra Internacional de Cinema de Venècia. Arxivat de l'original el 26 juliol 2021. [Consulta: 26 juliol 2021].
- ↑ Tartaglione, Nancy. «Venice Film Festival: 'L'Événement' Wins Golden Lion, 'Hand Of God' Takes Grand Jury Prize, Jane Campion Best Director, Penelope Cruz Best Actress, Maggie Gyllenhaal Best Screenplay – Full List». Deadline Hollywood, 11-09-2021. [Consulta: 11 setembre 2021].
- ↑ Brooks, Xan. «Happening review – sex and abortion on the new frontline in 60s France». The Guardian, 06-09-2021. Arxivat de l'original el 6 setembre 2021. [Consulta: 6 setembre 2021].
- ↑ Lodge, Guy. «'Happening' Review: A Potent French Abortion Drama That Takes Place in 1963, and Feels All Too Current». Variety, 06-09-2021. Arxivat de l'original el 6 setembre 2021. [Consulta: 6 setembre 2021].