La Mañana

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca
30x-Radio-Tower.png
Crystal 128 knode.png
Diari
La Mañana
foto
Gènere Informació general
Idioma Castellà
Periodicitat Diari
Àmbit de distribució Terres de Ponent
Fundació 1938
Adreça Lleida
Empresa editora Diari de Ponent
Tirada 6.828 (2008)
Difusió 4.916 (2008)
Lloc web oficial

La Mañana és un diari local de Lleida escrit en castellà editat actualment per la societat anònima Diari de Ponent.

El diari informa principalment de l'actualitat de Lleida i les Terres de Ponent, inclosa la Franja de Ponent, i més secundàriament de l'Alt Pirineu. Té una tirada de 7.082 exemplars (2008).[1]

Història[modifica | modifica el codi]

Fou fundat el 20 de desembre de 1938 en plena Guerra Civil com a òrgan provincial del Movimiento Nacional, que l'administrà fins al 1976. L'any 1976 va passar a formar part de Medios de Comunicación Social del Estado fins a l'any 1984 quan el govern de l'Estat va liquidar aquest òrgan tardo-franquista. Per aquest motiu el 27 de juliol de 1984, l'administrador general del diari "La Mañana" va lliurar en dipòsit a l'Arxiu Històric de Lleida diversa documentació d'administració i comptabilitat del diari amb un abast cronològic de 1939 a 1984.[2] L'any 1985 un grup d'empresaris lleidatans en recuperà la capçalera, mantenint-lo fins a l'actualitat.

L'empresa editora del diari també produeix un canal de televisió local, La Manyana TV, que tot i no haver obtingut cap llicència de televisió digital terrestre continuarà emetent a la comarca del Segrià gràcies a un acord amb Canal Català. El CAC també atorgà tres llicències de ràdio al grup, per poder emetre, respectivament, a l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà i la Vall d'Aran.[cal citació]

L'any 1985, el grup empresarial lleidatà liderat pels germans Emili i Carles Dalmau va recuperar la capçalera del diari "La Mañana" i va reprendre la seva publicació, mantenint l'àmbit de difusió a les comarques de la plana i el Pirineu i les comarques de la Franja.[2]

Els darrers anys, el grup Dalmau va patir greus problemes que el van abocar al tancament, però gràcies a l'esforç i la implicació dels seus treballadors, el diari va continuar sortint al carrer fins a arribar a les darreries del 2013, en què el Jutjat Mercantil de Lleida en va autoritzar la venda a Holder Solutions S.L.[2]

Durant el mes de gener de 2015, els actuals administradors del diari, Holder Solutions S.L., han fet una nova transferència de documentació que conté centenars de volums de diaris impresos i l'arxiu fotogràfic del diari.[2]

Referències[modifica | modifica el codi]

Enllaços externs[modifica | modifica el codi]