Millán Jiménez Garrido
| Biografia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Naixement | 16 setembre 2002 Calahorra (La Rioja) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Activitat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ocupació | jugador de bàsquet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nacionalitat esportiva | Espanya | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Esport | basquetbol | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Posició a l'equip | Aler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Millán Jiménez Garrido (Calahorra, 16 de setembre de 2002) és un jugador de bàsquet espanyol que juga d'aler a l'Hiopos Lleida de la Lliga ACB, cedit pel València Basket.[1]
Trajectòria
[modifica]Format a l'ABQ de Calahorra de la seva ciutat natal, el 2018 va signar pel València BC per a integrar-se als seus equips base. La temporada 2018-19, essent el seu primer any de juvenil, va formar part de l'equip que es va classificar per a les finals de l'Adidas Next Generation Tournament que es va disputar a Vitòria (després de guanyar la prèvia disputada a València) i que va acabar a la quarta posició del campionat d'Espanya.
El 19 de desembre del 2019, Millán va fer el seu debut amb el primer equip a l'Eurolliga en un partit davant de l'AX Armani Olimpia Milà, i el 5 de desembre de 2020 va fer el seu debut a la Lliga ACB en un partit davant del Baloncesto Fuenlabrada,[2] a més, la mateixa temporada va jugar uns minuts davant del FC Barcelona.
A la temporada 2020-21, amb el filial a la Lliga EBA, va ser el millor anotador de tots els grups d'aquesta competició (20,7 punts de mitjana), aconseguint l'ascens a la LEB Plata. La temporada 2021-22 va disputar 31 partits, dels quals 18 van ser de lliga (marcant el seu rècord personal amb 10 punts i 5 recuperacions en la victòria aconseguida davant del Morabanc Andorra ), 1 de Supercopa i 12 a l'Eurolliga.
El 20 d'agost del 2022 es va fr oficial la seua incorporació com a jugador del primer equip del València Basket.[3] El 8 d'agost de 2023 va signar pel Sant Pablo Burgos de la LEB Or, cedit pel València Basket.[4] El 19 de juliol de 2024 va signar per l'Obradoiro CAB de la LEB Or, cedit pel València Basket.[5] El 14 de juliol de 2025 va incorporar-se a l'Hiopos Lleida de la Lliga ACB, cedit pel València Basket.[6]
Referències
[modifica]- ↑ Monge, José Carlos. «Millán Jiménez arriba a l’Hiopos cedit pel València». Segre, 15-07-2025. [Consulta: 26 agost 2025].
- ↑ «El Valencia Basket asfixia la inspiración fuenlabreña (61-68)». acb.com, 5 diciembre 2020. [Consulta: 20 agost 2022].
- ↑ «Millán Jiménez se incorpora al primer equipo masculino de Valencia Basket». valenciabasket.com, 20-08-2022. [Consulta: 20 agost 2022].
- ↑ «Millán Jiménez (16/09/2002, Calahorra, La Rioja) se suma al proyecto del San Pablo Burgos». sanpabloburgos.com, 08-08-2023. [Consulta: 8 agost 2023].
- ↑ «Monbus Obradoiro incorpora al joven talento nacional Millán Jiménez». feb.es, 19-07-2024. [Consulta: 19 juliol 2024].
- ↑ «Millán Jiménez, cedido por el Valencia Basket al Hiopos Lleida esta temporada». flleida.cat, 14-07-2025. [Consulta: 20 agost 2025].