Mitjans de comunicació de Guinea Equatorial

De Viquipèdia
Salta a: navegació, cerca

Els mitjans de comunicació en Guinea Equatorial són principalment dirigits per l'estat. Ràdio i Televisió Asonga (veure més a baix) no estan oficialment a càrrec de l'estat, sinó són administrats per persones properes a l'administració.

Telecomunicacions[modifica | modifica el codi]

En telecomunicacions, d'acord a l' African Statistical Yearbook 2012, el país tenia en 2010 19,3 línies fixes per cada 1.000 habitants, i 570,1 de mòbils. Internet Usage Statistics for Africa oferia una xifra de 14.400 usuaris d'Internet en 2010, un 2,2% de la població, encara que sembla massa conservadora. El principal problema per a les comunicacions era la falta de sortida exterior a Internet per fibra òptica però amb la posada en servei del cable transafricà ACE en 2013, s'espera que millorin substancialment les comunicacions tant dins del país com amb l'exterior.

Actualment hi ha tres operadors de telecomunicacions mòbils (Getesa – Orange, Gecomsa i Hits Telecom), un operador de telefonia fixa (Getesa – Orange), i diversos proveïdors de serveis d'Internet (IPX, Guineanet, Gecomsa, Getesa – Orange)

Premsa[modifica | modifica el codi]

Els periòdics, publicats en castellà són:

  • El Tiempo
  • La Opinión
  • La Gaceta
  • El Ébano
  • La Verdad
  • La voz del pueblo

Radio[modifica | modifica el codi]

A part de Radio Nacional de Guinea Ecuatorial, hi ha quatre estacions estatals de ràdio que en són les diferents connexions:

Hi ha una estació de ràdio dirigida pel fill del president: Radio Asonga.

Televisió[modifica | modifica el codi]

Hi ha dues estacions estatals de televisió, una a Malabo i uns altres en Bata. La més important és Televisión de Guinea Ecuatorial (TVGE)[1] Endemés Asonga TV emet des de Malabo.

Llibertat d'expressió[modifica | modifica el codi]

Encara que la Constitució de Guinea Equatorial ofereix llibertat d'expressió i la llibertat de premsa,[2] en la pràctica existeixen denúncies que es restringeix severament les llibertats,[3] bàsicament la censura s'aplica sobre totes les crítiques al govern del president Teodoro Obiang Nguema i les forces de seguretat. L'accés a algunes publicacions estrangeres és limitat.

Vegeu també[modifica | modifica el codi]

Referències[modifica | modifica el codi]

Enllaços externs[modifica | modifica el codi]