Palau de Comunicacions de Madrid
Aparença
| Dades | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tipus | Casa consistorial, palau i monument | |||
| Part de | Paseo del Prado i el Buen Retiro, paisatge de les arts i les ciències | |||
| Arquitecte | Antonio Palacios Ramilo Joaquín Otamendi Machimbarrena | |||
| Construcció | 1907 | |||
| Obertura | 14 març 1919 | |||
| Característiques | ||||
| Estil arquitectònic | arquitectura eclèctica | |||
| Mesura | 40 ( | |||
| Ubicació geogràfica | ||||
| Entitat territorial administrativa | Madrid | |||
| Lloc | Vila de Madrid | |||
| ||||
| Catàleg | 07 (, , ) | |||
| Bé d'interès cultural | ||||
| Data | 4 juny 1993 | |||
| Identificador | RI-51-0008214 | |||
| Activitat | ||||
| Propietat de | Ajuntament de Madrid | |||
| Ocupant | Ajuntament de Madrid CentroCentro Cibeles de Cultura y Ciudadanía | |||

El Palau de Comunicacions de Madrid és un edifici emblemàtic de la ciutat de Madrid i seu de l'Alcaldia de Madrid. Situat a la Plaça de Cibeles, va ser dissenyat construït per Antonio Palacios i Joaquín Otamendi com a seu per a la Societat de Correus i Telègrafs d'Espanya.
Una de les anècdotes d'aquest edifici més comentades succeeix quan Lev Trotski va visitar Madrid en els anys 30, al començament del seu exili, i era encara una figura molt respectada. El van passejar pel centre de Madrid i en veure l'edifici de Correus i Telègrafs va quedar tan impressionat per la seva monumentalitat que el va anomenar "Nostra Senyora de les Comunicacions".[1][2]
Referències
[modifica]- ↑ «Discover Madrid: Plaza de Cibeles Square.». Spain.info. Arxivat de l'original el 2013-04-03. [Consulta: 28 febrer 2017].
- ↑ http://www.turismomadrid.es/en/component/guides/?view=monumento&id=13 Arxivat 2012-12-18 at Archive.is

