Rússia 1

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula d'organitzacióRússia 1
Rossiya-1 Logo.svg
Dades
Tipuscanal de televisió Modifica el valor a Wikidata
Camp de treballTV
Història
ReemplaçaProgramme Two (en) Tradueix i UA:First (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Creació1991 Modifica el valor a Wikidata
FundadorAll-Russia State Television and Radio Broadcasting Company (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Reemplaçat perRTR-Planeta (en) Tradueix, Q4468391 Tradueix i Q4386610 Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Activitat
ÀmbitRússia Modifica el valor a Wikidata
Governança corporativa
Seu 
PresidènciaAnton Zlatopolsky (en) Tradueix
Igor Shestakov (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
XarxaAll-Russia State Television and Radio Broadcasting Company (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Propietat deGovern de Rússia i All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata

Lloc webrussia.tv Modifica el valor a Wikidata
Facebook: russiatv Twitter: tvrussia1 Instagram: tvrussia Youtube: UC2D0dmLHKbIe9aACnlcTLPg Modifica els identificadors a Wikidata

Rússia 1 (en rus: Россия-1) és un canal de televisió estatal rus[1] que es començà a emetre el 22 de març de 1951 com a Programa 1 a la Unió Soviètica. Va ser llançat per segon cop el 13 de maig de 1991 i actualment es coneix amb el nom de Rússia 1. És el canal emblemàtic de la Companyia estatal de televisió i radioemissora de tota Rússia (VGTRK).[2] Rússia 1 té el segon públic més gran de la televisió russa. En una setmana qualsevol, un 75% de russos urbans veuen el canal, comparat amb el 83% del canal líder Pervi Kanal. Els dos canals són similars en les seves polítiques i ambdós competeixen directament en l'entreteniment.[2] Rússia 1 té moltes variacions regionals i transmissions en moltes llengües.

Referències[modifica]

  1. Shiraev, E. Russian Government and Politics. Palgrave Macmillan, 2013, p. 195. ISBN 978-1-137-26960-7 [Consulta: 7 març 2015]. 
  2. 2,0 2,1 Alexei Bessudnov, "Media Map" (183–189), Index on Censorship, Volum 37, Number 1, 2008, p. 184.