Resolució 1356 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides
| Identificador de llei o regulació | S/RES/1356 | ||
|---|---|---|---|
| Tipus | resolució del Consell de Seguretat de les Nacions Unides | ||
| Promulgació | Consell de Seguretat de les Nacions Unides | ||
| Votat per | Sessió del Consell de Seguretat de l'ONU (Sessió:4332) 15 | ||
| Data de publicació | 19 juny 2001 | ||
| Tema | La situació a Somàlia | ||
| Obra a | undocs.org… | ||
La Resolució 1356 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides fou adoptada per unanimitat el 19 de juny de 2001. Després de reafirmar les resolucions 733 (1992) i la 751 (1992) sobre la situació a Somàlia, el Consell va eximir l'equip militar no letal de l'embargament d'armes contra el país.[1]
El Consell de Seguretat va expressar el seu desig de pau i seguretat a Somàlia i va reconèixer els esforços realitzats per les organitzacions humanitàries i les Nacions Unides al país.
Actuant sota el Capítol VII de la Carta de les Nacions Unides, el Consell va convidar a tots els països a complir amb les restriccions contra Somàlia. Va decidir que les robes protectores, com els cascos i les armilles militars per al seu ús pel personal de les Nacions Unides, humanitària o de mitjans, estarien exempts de les sancions, a més de l'equip militar no letal aprovat pel Comitè establert en la Resolució 751.[2]
Referències
[modifica]- ↑ «Council exempts non-lethal military equipment from embargo on weapons deliveries to Somalia». United Nations, 19 juny 2001.
- ↑ Atta-Asamoah, Andrews «Sanctions and embargoes in Africa Implementation dynamics, prospects and challenges in the case of Somalia». Institute for Security Studies, 3-2009. Arxivat de l'original el 2017-12-23 [Consulta: 22 desembre 2017].