Temporada 1965-1966 del FC Barcelona
Les dades més destacades de la temporada 1965-1966 del Futbol Club Barcelona són les següents:
Plantilla[1][2]
Centrecampistes |
Davanters |
Classificació
- Lliga d'Espanya: Tercera posició amb 38 punts (30 partits, 16 victòries, 6 empats, 8 derrotes, 51 gols a favor i 27 en contra).
- Copa d'Espanya: Semifinalista. Eliminà el Santander, RCD Mallorca i Elx CF, però fou derrotat pel Real Zaragoza.
- Copa de les Ciutats en Fires: Campió.
1966
Març
- 23 març - Copa de Fires. Quarts de Final. Tornada. El Barça torna a imposar-se per la mínima a l'Espanyol (0-1) i elimina als blanc-i-blaus amb un gol de Vidal en començar la segona part.
- 16 març - Copa de Fires. Quarts de Final. Anada. El Barça s'imposa a l'Espanyol (1-0) amb un solitari gol de Benítez en el primer derbi europeu de la història. El Camp Nou aplega 60.000 espectadors
1965
Octubre
- 6 octubre - Copa de Fires. Trenta-dosens de final. Tornada. Golejada blaugrana sense pal·liatius (7-1) davant el DOS Utrecht en una nit inspiradíssima de l'ariet Zaldúa que fa cinc gols. Els altres dos són de Vergés i Pereda.
Setembre
- 16 setembre - Copa de Fires. Trenta-dosens de final. Anada. Empat sense gols del Barça amb el DOS Utrecht (0-0) en partit jugat a terres holandeses
Agost
- 25 agost - Amistós entre el Barça i el campió d'Europa Inter de Milà amb victòria blaugrana (4-1) sobre l'equip d'H.H. El públic esbronca continuadament a Luis Suàrez, que finalment opta per abandonar el terreny de joc i dedica una explícita botifarra als espectadors
Juliol
- 1 juliol - El president Llaudet fa públic el fitxatge de Lucien Müller, migcampista francès procedent del Real Madrid, que signa per tres temporades.