Viquiprojecte:Discussions desateses/discussions

De Viquipèdia
Jump to navigation Jump to search

Actualització: --CobainBot (disc.) 02:01, 19 set 2018 (CEST)

Contingut

Discussió:Tractat d'Aranjuez (1780)[modifica]

Article - Edita la discussió

Al text del tractat no hi veig que digui res de cessió de territoris. Crec que en aquest tema està més encertada al viquipèdia en castellà que la viquipèdia en anglès i nosaltres.--Pere prlpz (disc.) 00:22, 19 set 2018 (CEST)

Discussió:Incel[modifica]

Article - Edita la discussió

La pàgina fa especialment èmfasi en judicis de valors i no respecta la neutralitat (com està a punt de fer tu ara, quan esborris aquest comentari)

Discussió:Model atòmic de Bohr[modifica]

Article - Edita la discussió


Discussió:Marianna de Copons[modifica]

Article - Edita la discussió

A la vikipèdia he trobat dues entades que semblen de la mateixa persona. https://ca.wikipedia.org/wiki/Marianna_de_Copons i https://ca.wikipedia.org/wiki/Maria_Anna_de_Copons_i_de_Cordelles. A banda de la duplicitat d'entrades he trobat dades que poden ser complementàries, però també que són contradictòries, com per exemple els noms d'ambdós progenitors, tot i que la seva germana sí és la mateixa, i de amb qui es va casar. Jo no tinc coneixements com per a 'certificar' les dades veritables, ni com fer una recerca.el comentari anterior sense signar és fet per Csantalices (disc.contr.)

@Barcelona, Egrino: Ho podeu mirar?--Pere prlpz (disc.) 20:01, 18 set 2018 (CEST)
Hola, vaig ferl'entrada en la viquimarató de 1714 amb bibliografia d'allà, si no recordo malament. No puc consultar ara les obres per tant si Egrino pot corroborar les seves dades, canvieu l'article que vaig iniciar sense cap problema. I sí, són la mateixa persona, gràcies per l'avís Csantalices--barcelona (disc.) 22:36, 18 set 2018 (CEST)

Discussió:Aiguats del 10 de juny del 2000 a Montserrat[modifica]

Article - Edita la discussió

Hemeroteca[modifica]

Discussió:Joaquim Chancho[modifica]

Article - Edita la discussió

He intentat posar algunes dades a la infotaula, després de mirar informació i exemples, però no ho he aconseguit. Es pot fer? Hi ha algun tutorial per a no experts? -- ≠|@¬ 13:32, 15 set 2018 (CEST)

Clica el llapis de la infotaula per anar a Wikidata i després "afegiu una declaració". Hi poses primer la propietat que vols (per exemple, lloc de naixement) i després el contingut d'aquesta propietat. La majoria de declaracions no tenen gaire secret.--Pere prlpz (disc.) 20:12, 15 set 2018 (CEST)
@Assumpta Rosés:--Pere prlpz (disc.) 20:13, 15 set 2018 (CEST)

Moltes gràcies. És el que he fet però no s'activa l'opció de gravar. He vist en un lloc informatiu que no es poden posar a pàgines de nova creació. Deu ser això. -- ≠|@¬ 18:08, 17 set 2018 (CEST)

Bé, Al final ho he aconseguit. Evidentment no feia bé els passos. Perdó.-- ≠|@¬ 18:49, 17 set 2018 (CEST)

Discussió:Torre de Can Badia[modifica]

Article - Edita la discussió

Antiga torre de telegrafia òptica 1849-1862. Va pertànyer a la línia militar de Vic a Olot i Olot a Girona. Estava situada entre les torres del cim del volcà Croscat i la torre de Can Ginestar a Sant Miquel de Campmajor.

Discussió:Cal Curriu[modifica]

Article - Edita la discussió

@Vriullop: La foto que il·lustra l'article és la casa de la plaça de les Guilleries 1, cantonada c. de Dalt, que sembla que sigui el mateix edifici que la casa de la plaça de les Guilleries 3, que és la descrita a la fitxa de Patrimoni i la fotografiada allà (ara hi han afegit un annex a mà dreta). --Enric (discussió) 22:39, 14 set 2018 (CEST)

@Enric: És estrany, un mateix edifici amb dues entrades sota la mateixa teulada. IPAC només descriu la façana de migdia. Com que no correspon a cap altra casa inventariada de moment la deixaria a falta d'una millor. --V.Riullop (parlem-ne) 17:14, 15 set 2018 (CEST)
@Vriullop: Avui he anat de cacera a Tavertet i he fotografiat la façana descrita a la fitxa de Patrimoni. --Enric (discussió) 21:07, 15 set 2018 (CEST)

Discussió:Cal Cisteller (Tavertet)[modifica]

Article - Edita la discussió

@Vriullop: Segons el Google Maps i la foto que surt a la fitxa de Patrimoni de Cal Cisteller, la casa de la foto que hi ha ara no és Cal Cisteller, perquè és la del carrer de Dalt núm. 1, vista des de la plaça Major, mentre que Cal Cisteller és al núm. 3. --Enric (discussió) 22:22, 14 set 2018 (CEST)

@Enric: Cert, la foto File:Tavertet calCisteller IPA36458 5059 resize.jpg correspon a la rectoria. La canvio de lloc. Ping al fotògraf Amadalvarez. --V.Riullop (parlem-ne) 16:08, 15 set 2018 (CEST)
@Enric, Vriullop:Buff quan de temps. Ja deu ser això, perquè a la descripció hi diu la Rectoria. Deu ser una conseqüència d'un nomenament massiu. Demanaré canvi a Commons. Merci,--amador (disc.) 16:43, 15 set 2018 (CEST)
Reanomenat: Fitxer:Tavertet_calCisteller_IPA36458_5059_resize.jpg. --amador (disc.) 08:06, 16 set 2018 (CEST)

Discussió:Cal Sastre (Tavertet)[modifica]

Article - Edita la discussió

@Vriullop: Segons el Google Maps i la foto que surt a la fitxa de Patrimoni de Cal Sastre, la casa de la foto amb els esgrafiats que hi ha ara no és Cal Sastre, perquè és la del carrer de Sau núm. 1 (correspon a Can Jep), mentre que Cal Sastre és al núm. 3. --Enric (discussió) 22:22, 14 set 2018 (CEST)

Arreglat. --V.Riullop (parlem-ne) 11:03, 15 set 2018 (CEST)

Discussió:Josep Elias i de Molins[modifica]

Article - Edita la discussió

És increïble!!! Com pot ser que figurin dades contradictòries. A la pàgina principal diu que neix el 1848 i mor el 1929. En canvi en el requadre diu que neix el 1845 i mor el 1892!!! No quadra, oi? Casablanca~cawiki, 14 setembre 2018. Aquests errors són greus en una enciclopèdia. el comentari anterior sense signar és fet per Casablanca~cawiki (disc.contr.)

Sembla que ja s'ha corregit. Viquipèdia:llanceu-vos-hi!. Pau Cabot · Discussió 18:11, 17 set 2018 (CEST)

Discussió:Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà[modifica]

Article - Edita la discussió

Hola,

m'aradaria saber el motiu, potser el desconec, que es borri la informació que estic introduint i ampliant sobre aquesta pàgina. Ha passat dues vegades en 2 dies. No sé si estic fent alguna cosa malament, però la meva intenció és nodrir la pàgina. el comentari anterior sense signar és fet per Josogi7 (disc.contr.)

@Josogi7: Hauríeu de mirar l'historial de l'article. Les modificacions que us hi faig, a diferència de les vostres reversions, estan totes justificades. Pau Cabot · Discussió 22:21, 14 set 2018 (CEST)

Discussió:Iatinion[modifica]

Article - Edita la discussió

Antella apunta aquí al municipi valencià. Ha de ser un error, però no trobo cap Antella a Sicília.--Pere prlpz (disc.) 17:40, 14 set 2018 (CEST)

Resolt: Entella.--Pere prlpz (disc.) 17:42, 14 set 2018 (CEST)

Discussió:Partit Bielorús de la Llibertat[modifica]

Article - Edita la discussió

article qüestionable. manca de fonts fiables. article de publicitat. falta d'importància i importància. el comentari anterior sense signar és fet per 46.72.210.210 (disc.contr.)

Un anònim (suposo que aquest mateix) ha començat discussions d'esborrat a totes les viquipèdies que tenen l'article.
@Walden69: Saps d'on va sortir la informació per fer l'article?--Pere prlpz (disc.) 12:02, 15 set 2018 (CEST)
@Pere prlpz: Va ser dels primers articles que vaig ver (ja fa 12 anys). Recordo que vaig fer fitxes de diversos partits polítics d'Europa Oriental amb dades de l'Europa Yearbook dels anys 1992 al 1999. Aleshores no era gaire curós amb les referències. He vist que hi ha interwikis, però el més complert és en bielorús i no sé si m'ajudarà el traductor google. Recordo que aquest partit va tenir una certa volada a finals de la dècada del 1990, però no sé si encara existeix. he trobat poques referències a internet en alfabet llatí, Sembla que en ciríl·lic hi ha més, però no sé si tenen alguna cosa a veure.Walden69 (disc.) 16:00, 15 set 2018 (CEST)
Segons quina viquipèdia miro (amb traductor de Google) tan aviat va desaparèixer el 2003 com ha fet coses després.
I la proposta d'esborrat no tinc clar si és per motius enciclopèdics o si és que a algú no li agrada el partit.--Pere prlpz (disc.) 18:22, 15 set 2018 (CEST)

Discussió:Juditha triumphans[modifica]

Article - Edita la discussió

Traducció de l'article de la viquipèdia espanyola. Un bon article, amb bibliografia al final però sense referències internes.--Pinshiulo (disc.) 17:59, 13 set 2018 (CEST)

Discussió:Pelóri[modifica]

Article - Edita la discussió

Proposta d'esborrat[modifica]

Discussió:Capità Piett[modifica]

Article - Edita la discussió

Proposta d'esborrat[modifica]

Discussió:Arnau de Vilamur[modifica]

Article - Edita la discussió

Proposta d'esborrat[modifica]

Discussió:Thelonius Monk[modifica]

Article - Edita la discussió

Drogues, genialitat o mort prematura[modifica]

S'ha tret una frase especulativa i s'ha substituït per una altra.[1]

On deia:

  • Com tants altres de la seva època, ja esmentats, els opiacis, bàsicament morfina i d'altres, van contribuir a la seva genialitat.

S'hi ha posat:

  • Com tants altres de la seva època, ja esmentats, els opiacis, bàsicament morfina i d'altres, van contribuir a la seva mort prematura als 64 anys.

Com que les dues són especulatives i sense referències, les trec.--Pere prlpz (disc.) 23:21, 12 set 2018 (CEST)

Discussió:Economia de Cap Verd[modifica]

Article - Edita la discussió

La taula estadística té unes dades que no coincideixen en res amb les dades d'altres edicions de la wikipedia, i no té cap font. Caldria corregir-les --Boletaire (disc.) 17:23, 12 set 2018 (CEST)

Viquipèdia:Llanceu-vos-hi!. Pau Cabot · Discussió 22:52, 14 set 2018 (CEST)

Discussió:Dewoitine D.500[modifica]

Article - Edita la discussió

Fusió amb l'article "Dewoitine D.510"[modifica]

S'ha proposat la fusió d'aquest article amb el dedicat al Dewoitine D.510 ja que es tracta del mateix aparell base amb unes modificacions de motor i armament podent-se considerar una variant.

Discussió:Dewoitine D.510[modifica]

Article - Edita la discussió

Fusió amb l'article "Dewoitine D.500"[modifica]

Crec que la fusió d'aquest article amb el dedicat al Dewoitine D.510 seria positiu. No només a la fi de tindre una estructura similar a la d'altres wikis, sinó també tenint en compte que, cronològicament, el Dewoitine D.500 és més antic i els únics canvis significatius entre el D.500 i el D.510 són planta motriu i armament. Fàcilment podria definir-se com variant d'aquest. L'hipotètic article "Dewoitine D.500" encara no està creat, però, si obtinc el permís de fusió, em compromet a completar el treball i citar els creadors d'aquest article. És viable?--Escorxador (disc.) 19:13, 11 set 2018 (CEST)

Segons la wikipedia anglesa, el 510, es una variant del 500. Crec que seria factible fer la fusió, encara que jo faría esment en que les forces republicanes van obtindre els dos aparells 510. Estic fotut per que hi ha quelcom que no em deixa signar ,hi ho tinc que fer a ma.--Jbaropuig (disc.) 20:43, 11 set 2018 (CEST)
D'acord doncs començo la fusió. Òbviament mencionarem que la República adquirí la variant D.510, sense problemes. Gràcies.--Escorxador (disc.) 21:48, 11 set 2018 (CEST)

Discussió:Gerolamo Araolla[modifica]

Article - Edita la discussió

Caldria considerar la possibilitat de canviar el nom de l'article a «Jeroni Araolla», atès que el nom en català té prou tradició; per exemple, figura en català a l'Enciclopèdia Catalana: https://www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0004762.xml . Encara més: «Gerolamo» és un nom italià, i sembla que aquest és el nom que rep el personatge només en la tradició italiana, atès que en sard, llengua per la qual és famós el personatge, és conegut amb el nom de «Hieronimu» Joan Gené (disc.) 12:23, 11 set 2018 (CEST)

D'acord a posar-hi el nom en sard i en català, tot i que no tinc clar quin dels dos hauria de ser el nom de l'article. El nom en italià segur que no.--Pere prlpz (disc.) 13:23, 11 set 2018 (CEST)

Discussió:Església de Sant Pere (Santa Coloma de Queralt)[modifica]

Article - Edita la discussió

@Vriullop: Segons la foto que surt a la fitxa de Patrimoni, l'església és aquesta, però correspon a Sant Joan, no Sant Pere, de la Pobla de Carivenys. La façana ha estat modificada i ja no és com sortia a la foto anterior. --Enric (discussió) 11:59, 11 set 2018 (CEST)

@Enric: No sé d'on ha sortit el nom de Sant Pere. A IPA diu "Església de Sant Joan Baptista". Ho deuen haver canviat, per confusió amb Sant Pere de les Roques. Evidentment és aquesta de de la Pobla de Carivenys, amb més informació a http://patrimoni.concadebarbera.cat/Esglesia-de-Sant-Joan-Santa-Coloma-de-Queralt-892. Ho reanomeno. --V.Riullop (parlem-ne) 14:22, 12 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Episodis meteorològics[modifica]

Article - Edita la discussió

Quina diferència hi ha entre aquesta categoria i Categoria:Fenòmens meteorològics? Pau Cabot · Discussió 12:33, 15 set 2018 (CEST)

Podria ser que això fos per esdeveniments puntuals i la superior més genèrica? Pau Cabot · Discussió 13:09, 15 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Plantilles de navegació de compositors[modifica]

Article - Edita la discussió

He traslladat les plantilles que hi havia a la Categoria:Plantilles de navegació d'obres per músic‎ que té interwiquis (aquesta no en tenia cap). Ambdues són categories similars ja que la majoria de les plantilles són d'obres de músics. Proposaria eliminar-la.--Pinshiulo (disc.) 17:25, 8 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Rius del Vallès Occidental[modifica]

Article - Edita la discussió

Canvi de nom[modifica]

Poder caldria canviar el nom de la categoria per cursos d'aigua del vallès Occidental

--Wikiwiki (disc.) 12:37, 8 set 2018 (CEST)

No et dic que no, però això ho hauríem de plantejar per totes les categories de rius de Catalunya, com a mínim, si no per totes les del món. En la situació actual, les categories de la resta del món només contenen rius, i encara els més importants, mentre que algunes categories del nostre àmbit són molt més exhaustives. La situació actual no deixa de ser un abús del llenguatge perquè tot cap a la categoria de rius, i l'alternativa més precisa seria reanomenar totes les categories de rius del món com a cursos d'aigua, cosa que tampoc m'agrada per moltes categories que contenen només rius. A més, com que el límit entre rius i d'altres cursos és imprecís, no crec que sigui pràctic duplicar les categories i la feina amb unes categories de cursos d'aigua que continguin categories de rius.--Pere prlpz (disc.) 23:00, 8 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Pàgines amb arguments duplicats en utilització de plantilles[modifica]

Article - Edita la discussió

Vegeu Tema:Udgw6yekndkg3lnw. Pau Cabot · Discussió 08:55, 6 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Exiliats de l'Estat Espanyol al segle XXI[modifica]

Article - Edita la discussió

Nom[modifica]

Crec que la categoria s'hauria d'anomenar Categoria:Exiliats d'Espanya al segle XXI. --Pau Colominas (t'ajudo?) 13:55, 4 set 2018 (CEST)

Categoria Discussió:Plantilles del huggle[modifica]

Article - Edita la discussió

@Mafoso: Tu saps si aquestes plantilles s'usen de qualque manera? Pau Cabot · Discussió 09:10, 2 set 2018 (CEST)

Mòdul Discussió:Dimensions[modifica]

Article - Edita la discussió

Discussió inicial[modifica]

Per a futura referència: Tema:Uhuwuxytgt9kryol. --V.Riullop (parlem-ne) 11:23, 12 set 2018 (CEST)

Discussions noves no incloses[modifica]