Volta a Llombardia 1935
| Data | 20 d'octubre de 1935 |
|---|---|
| Distància | 238 km |
| Països | |
| Sortida | Milà |
| Arribada | Milà |
| Inscrits | 64 |
| Acaben | 32 |
| Palmarès | |
| Vencedor | |
| Temps del vencedor | 7h 22' 16" (32,288 km/h) |
| Segon | |
| Tercer | |
La Volta a Llombardia 1935 fou la 31a edició de la Volta a Llombardia. Aquesta cursa ciclista organitzada per La Gazzetta dello Sport es va disputar el 20 d'octubre de 1935 amb sortida i arribada a Milà després d'un recorregut de 238 km.
La competició fou guanyada per l'italià Enrico Mollo (Gloria) per davant dels seus compatriotes Aldo Bini (Frejus-Girardengo) i Gino Bartali (Frejus). Mollo s'aprofita del marcatge que es fan els grans favorits. Aquests pensen més en el campionat d'Itàlia que en guanyar la Volta a Llombardia.
Desenvolupament
[modifica]Mollo guanya aquesta edició de la Volta a Llombardia culminant una fuga en solitari originada en la primera pujada del dia - Monte Guello (km .40). Bartali passa a prop seu pel cim però decideix esperar als seus companys pensant en el campionat d'Itàlia, que també es decidia en aquesta prova. Aquesta circumstància afavorí a Mollo que per Grantola tenia més de vuit minuts. Un avantatge suficient per guanyar la competició tot i sofrir en la darrera pujada a Brinzio.[1]
Classificació general
[modifica]| Ciclista | Equip | Temps | |
|---|---|---|---|
| 1 | Gloria | 7h 22' 16" | |
| 2 | Maino-Girardengo | + 4' 53" | |
| 3 | Frejus | m. t. | |
| 4 | Bianchi | m. t. | |
| 5 | Ganna | m. t. | |
| 6 | Maino-Girardengo | m. t. | |
| 7 | Legnano-Wolsit | m. t. | |
| 8 | Legnano-Wolsit | m. t. | |
| 9 | Frejus | m. t. | |
| 10 | Bianchi | m. t. |
Referències
[modifica]- ↑ «El joven Mollo ganó la Vuelta a Lombardía». Mundo deportivo, 21-10-1935.
Enllaços externs
[modifica]- Web oficial de la cursa (italià)