De Morgen

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula de publicacions periòdiquesDe Morgen
DeMorgenLogo.png
Modifica el valor a Wikidata
De Morgen.JPG
La capçalera el 2007
Tipusdiari Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
LlenguaNeerlandès
Data de publicació31 de juliol de 1978
Redactor en capYves Desmet
Propietat deDe Persgroep Modifica el valor a Wikidata
Lloc de publicacióGran Brussel·les Modifica el valor a Wikidata
EstatBèlgica Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdicberlinès Modifica el valor a Wikidata
PeriodicitatQuotidiana:
excepte diumenges
ÀmbitFlandes i Brussel·les (Bèlgica)
TemaInformació general
EditorialDe Persgroep
Tirada53.410 (2013)
Ideologiasocialisme democràtic Modifica el valor a Wikidata
Nominacions i premis
PremisArkprijs de la Paraula Lliure (1987)
Identificadors
ISSN1374-7916

Lloc webwww.demorgen.be

De Morgen és un diari de socialdemòcrata de Bèlgica editat en neerlandès que va crear-se el 1978 després de la fallida del diari del partit socialista De Volksgazet per una modernització de l'altre diari socialista Vooruit, també en dificultats econòmiques. Té una edició impresa i una versió en línia.

Tot i que als inicis depenia dels subsidis del partit socialista flamenc, a poc a poc s'ha emancipat de la tutela del partit. Va ser el primer diari belga al qual la redacció tenia un estatut que garantia la seva independència. Ha evolucionat vers un diari independent moderat, en un paisatge mediàtic belga que fins al 1978 era dominat per diaris ideològics, molt props dels majors partits polítics: Het Laatste Nieuws (liberal), De Standaard, Het Volk, Gazet van Antwerpen i Het Belang van Limburg (catòlics).[1] En prendre de mica en mica la seva independència ideològica, el diari va ser innovador. Els inicis van ser difícils i unes quantes vegades va trobar-se davant una fallida imminent. El fonament econòmic va consolidar-se després d'un pacte de col·laboració el 1989 amb el grup mediàtic De Persgroep, editor dels diaris Het Laatste Nieuws, i Het Parool, i els diaris econòmics De Tijd i L'Echo.

Redactors en cap
  • Paul Goossens (1978-1994)
  • Yves Desmet (1994-2007)
  • Klaus Van Isacker (2007-2009)[2]
  • Wouter Verschelden (2009-2011)
  • Yves Desmet (2012-)[3]
Seccions i suplements
  • De Morgen Magazine (dissabte)
  • Uitgelezen (suplement literari), el dimecres
  • Encore (Cultura i espectacles), dilluns a divendres

Reconeixement[modifica]

El 1987 el diari i el seu aleshores redactor en cap Paul Goussens van rebre el premi 37èArkprijs de la Paraula Lliure.[4] El 2004 i 2006 va rebre el premi europeu European Newspaper Award per la millora compaginació d'un diari supraregional.[5]

Referències[modifica]

  1. Carl Devos, Ménage à trois: de verhouding tussen pers, politiek en politicologie Academia Press, 2004, pàgines 38-39, ISBN 9789038205755 (Ménage à trois: la relació entre la premsa, la política i la politicologia)
  2. «Van Isacker algemeen hoofdredacteur De Morgen‘‘ (Van Isacker esdevé redactor en cap del diari De Morgen)». Vlaamse Vereniging van Journalisten [Brussel·les], 27 març 2007 (2007-03-27) [Consulta: 29 març 2014 (2014-03-29)].
  3. «Yves Desmet opnieuw hoofdredacteur De Morgen‘‘ (Yves Desmet torna com redactor en cap del diari De Morgen)». De Redactie.be [Brussel·les], 9 novembre 2012 (2012-11-09) [Consulta: 29 març 2014 (2014-03-29)].
  4. «Laureaten» (en neerlandès). Fundació Arkprijs van het Vrije Woord. [Consulta: novembre del 2016].
  5. «Die Gewinner des achten European Newspaper Award- Europe‘s Best Designed Newspaper» (en alemany). Editorial-design.com. [Consulta: 29 març 2014].