Usuari Discussió:Isalapelle

El contingut de la pàgina no s'admet en altres llengües.
De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure

Isalapelle: Per corregir el segon cognom de Cristina Fernándes Pereira, hauries d'inserir la referència, on hi ha les dades exactes, ja que en els documents consultats quan es va publicar la pàgina i en els arxius militars apareix el cognom Pereda.

Cristina Fernández Pereira: Al Consell de Guerra (Arxiu 38) apareix com Perera (també es incorrecte)[modifica]

Listado de víctimas del Bierzo (documentadas) https://www.yumpu.com/es/document/read/16316302/del-franquismo-en-el-bierzo

Página de la novela de referencia https://www.facebook.com/Puerta-a-ning%C3%BAn-sitio-107565131694535]

Novela Puerta a ningún sitio https://botiga.ellokal.org/producte/puerta-a-ningun-sitio/]

Estrella Pereira González, viuda y madre de nuestra protagonista.

https://core.ac.uk/download/pdf/71551655.pdf]

Cristina Fernández Pereira[modifica]

Els documents vàlids per poder documentar el cognom real serien una partida de naixament, una cèdula d'identitat, o altres documents oficials publicats en fonts fiables.La referència s'ha d'afegir allà on diu "cal citació". Consultaré el llibre "Puerta a ningún sitio"

En el sumarissim (arxiu 38) viene como Perera, no es cierto que en los documentos oficiales venga como Pereda. Fue enterrada como "Cristino" (eso es oficial). En la asociación para la recuperación de la memoria histórica de Ponferrada viene como Pereira. El nombre correcto sale de los documentos judiciales a su madre Estrella Pereira González de 1913, viuda de Carlos Fernández, que ya te he colgado de un Boe. Siendo Villasinde en 1913 un pueblo de 18 habitantes yo lo considero fiable. Cristina en el sumarísimo se declara hija de Estrella y Carlos de Villasinde. En Ponferrada la asociación de vi´ctimas lo da por bueno. Las fichas de cárcel de Baltasar citan a su esposa como Cristina Fernández Pereira.

https://docplayer.es/34278491-Listado-de-victimas-documentadas-del-franquismo-en-el-bierzo.html

En cuanto a la novela "Puerta a ningún sitio", te la recomiendo, la he escrito yo misma. No existe partida de nacimiento de Cristina, ni en Villasinde, ni en Vega de Valcarce, ni en el archivo histórico de León. Son dos años de investigación y lo sé, porque las he buscado. Vivo en la misma casa que Cristina y cada mañana veo su puerta, aunque eso no es oficial. Haz lo que te parezca oportuno