Can Fontdevila (Aiguafreda)
Aparença
| Dades | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tipus | Casa | |||
| Construcció | segle XX | |||
| Construcció | Inici del segle xx | |||
| Característiques | ||||
| Estil arquitectònic | Noucentisme | |||
| Ubicació geogràfica | ||||
| Entitat territorial administrativa | Aiguafreda (Osona) | |||
| Lloc | C. Sant Ramon, 1. Aiguafreda (Vallès Oriental) | |||
| ||||
| Bé integrant del patrimoni cultural català | ||||
| Id. IPAC | 28319 | |||
Can Fontdevila és un edifici del municipi d'Aiguafreda (Osona) que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Descripció
[modifica]Edifici aïllat de tipologia ciutat-jardí. Consta de planta baixa i un pis. La façana està coronada per un capcer de perfil sinuós limitat pels dos vessants de la teulada. Tota la casa està envoltada per un balcó que s'aguanta a la planta baixa amb columnes helicoidals de rajola. En un lateral sobresurt una torre mirador coberta amb teulada a quatre vessants.[1] Casa senyorial del primer quart del segle xx. Va ser construïda pel Sr. Fontdevila. És una de les cases de més relleu arquitectònic de la zona.[1]
Referències
[modifica]- 1 2 «Can Fontdevila». Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya. [Consulta: 6 febrer 2015].

