Vés al contingut

Discussió:Vidre d'espín

El contingut de la pàgina no s'admet en altres llengües.
De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure

'Vidre' (i no 'cristall') d'espin

[modifica]

El nom del terme i, per tant, de l'entrada d'aquest article hauria segurament de ser 'vidre' i no 'cristall'. Observeu que en anglès és 'glass' i no 'crystal', en francès 'verre' i no 'cristal' i en italià 'vetro' i no 'cristallo'. I, amb més raó, si com apunta l'article en francès 'Verre de spin', l'etimologia és:

Étymologie

[modifica]

Pourquoi les verres de spin sont-ils appelés verres ? Un verre est un état de la matière à mi-chemin entre le liquide et le solide et qui possède un grand nombre d'états métastables de basse énergie. Quand le verre refroidit, il est généralement bloqué, non pas dans l'état fondamental, mais dans un de ces états métastables de basse énergie. Il en va de même des verres de spins qui possèdent un paysage composé de beaucoup d'états métastables dans les basses énergies. Il met un très grand temps pour franchir les différentes barrières et rejoindre finalement l'état fondamental (vieillissement). C'est pourquoi les constantes de couplages sont considérées comme gelées relativement aux configurations de spin (variables dynamiques), et qu'il y a lieu de considérer deux échelles de temps.

Grapheus (disc.) 13:13, 25 març 2024 (CET)[respon]

Fet Fet! Moltes gràcies. Pau Cabot · Discussió 07:34, 27 març 2024 (CET)[respon]
Moltes gràcies, Pau, per canviar l'encapçalament. Ara bé, en l'interior de l'article, continua anomenant-se 'cristall' i no pas 'vidre'. 91.242.152.131 (discussió) 13:24, 27 març 2024 (CET)[respon]