Fímbria de la trompa de Fal·lopi
Les fímbries són 11. La fímbria ovàrica és el 12. | |
| Detalls | |
|---|---|
| Llatí | fimbriae tubae uterinae |
| Identificadors | |
| TA | A09.1.02.004 |
| FMA | |
| Recursos externs | |
| Gray | p.1257 |
| Terminologia anatòmica | |
Una fímbria de la trompa uterina o fímbria de la trompa de Fal·lopi o franja de la trompa uterina o franja de la trompa de Fal·lopi és una de les deu a quinze franges que surten de l'infundíbul de la trompa de Fal·lopi (l'extrem més allunyat de l'úter de la trompa de Fal·lopi).
La fímbria ovàrica o franja ovàrica es caracteritza per ser la més llarga de les fímbries i perquè uneix l'infundíbul amb l'extrem tubàric de l'ovari.[1]
La trompa ovàrica, o trompa de Fal·lopi, és una part de l'aparell reproductor femení. Uneix l'ovari amb l'úter i té una forma que pot recordar un corn o una trompeta. La trompa ovàrica està formada per l'itsme, l'ampolla i l'infundíbul. Aquest darrer seria com l'extrem ample del corn i no té forma llisa, sinó que acaba en una mena de pètals (com els d'una flor) que s'anomenen franges, una de les quals és més llarga que les altres i s'uneix a l'ovari. Aquest lligament és la franja ovàrica.[2]
Quan l'òvul és expulsat de l'ovari, passa per la franja ovàrica fins a l'infundíbul, que el dirigeix fins a l'úter a través de la trompa ovàrica.[2]
Referències
[modifica]- ↑ Fisioterapia en obstetricia y uroginecología de Carolina Walker. Editorial Elsevier, 2006. ISBN 9788445816615 (castellà)
- ↑ 2,0 2,1 Lo esencial en anatomía, de Phillip Ameerally i Michael Dykes. Editorial Elsevier, 2003. ISBN 9788481746952 (castellà)