Yediot Aharonot

De Viquipèdia
Jump to navigation Jump to search
Infotaula de publicacions periòdiquesYediot Aharonot
Yedioth Ahronot logo.svg
Yediot.jpg
Tipus diari
Fitxa tècnica
Llengua hebreu
Inici publicació 11 desembre 1939
Fundat per Gershom Komarov Tradueix
Lloc de publicació Tel Aviv
Estat Israel
Dades editorials i contingut
Format tabloide

Twitter YediotAhronot
Facebook yediothahronoth
Google+ 108909092597303045588
Instagram yedioth
Youtube UCmexrrzfwkQ9s6IuuvmiDvg
Lloc web Lloc web oficial
Modifica les dades a Wikidata

Yediot Aharonot (en hebreu: ידיעות אחרונות) (en català: Últimes Notícies) és un diari en hebreu i el de més circulació d'Israel. La mateixa empresa és propietària del web més popular d'Israel, Ynet, que també té versions en àrab i anglès.

Va ser fundat el 1939 per Nachum Komarov i poc després fou comprat per Yehuda Moses, el fill del qual, Noah Moses, fou el seu primer director.

El 1948, degut a desacords amb alguns dels empleats, una part d'ells liderada per l'editor Azriel Carlebach va marxar i van començar un altre periòdic, Maariv. Herzl Rosenblum va reemplaçar Carlebach. Al present (2005), el diari és dirigit per Arnon Moses, fill de Noah Moses, i el seu editor en cap és Moshe Vardi, fill de Herzl Rosenblum.

Yediot Aharonot dóna espai a les seves planes a un ample ventall d'opinions tant de comentaristes de dreta com d'esquerres.

El diari és propietat del Yedioth Ahronoth Group, que també controla diversos altres mitjans de comunicació a Israel, incloent-hi canals de televisió, diverses publicacions locals en hebreu, rus i àrab, el diari en rus Vesti, revistes, i altres companyies no relacionades amb la comunicació. Arran d'això, el 1996 i un altre cop el 1999 el govern israelià va declarar el periòdic un monopoli.

Enllaços externs[modifica]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Yediot Aharonot Modifica l'enllaç a Wikidata