Diari del Poble

De Viquipèdia
Salta a la navegació Salta a la cerca
Infotaula de publicacions periòdiquesDiari del Poble
People's daily 1 Oct 1949.jpg
Modifica el valor a Wikidata
Tipusperiòdic Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
Llenguabaihua i xinès Modifica el valor a Wikidata
Data de publicació15 juny 1948 Modifica el valor a Wikidata
Propietat deComitè Central del Partit Comunista Xinès
Partit Comunista Xinès Modifica el valor a Wikidata
Lloc de publicacióPequín Modifica el valor a Wikidata
EstatRepública Popular de la Xina Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdicGran format Modifica el valor a Wikidata
EditorialComitè Central del Partit Comunista Xinès Modifica el valor a Wikidata
Identificadors
ISSN1672-8386 Modifica el valor a Wikidata

Lloc weben.people.cn Modifica el valor a Wikidata
Facebook: PeoplesDaily Twitter: PDChina Modifica els identificadors a Wikidata

El Diari del Poble (xinès: 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào), en anglès:People's Daily, és una publicació periòdica en xinès simplificat (també amb edicions en altres idiomes) que té una tirada d'entre a 3 a 4 milions d'exemplars. És el diari oficial del Partit Comunista de la Xina.

Segons UNESCO, està entre els 10 diaris principals del món.[1]

Història[modifica]

Va ser publicat per primera vegada el 15 de juny de 1948 al Comtat Pingshan, Hubei, per part d'una branca regional del Partit Comunista. Les seves oficines es van traslladar a Pequín el març de 1949 i el mes d'agost del mateix any va ser declarat diari oficial del Partit Comunista. Com a òrgan del Partit, aquest periòdic proporciona sovint informació directa sobre la política i el punt de vista oficial del partit.

Durant la Revolució Cultural, el Diari del Poble va ser una de les poques fonts d'informació mitjançant la qual els estrangers i els xinesos podien conèixer què estava fent el govern xinès. Durant aquest període, una editorial del Diari del Poble, es considerava un comunicat autoritzat de la política governamental.

Cal fer una distinció entre les editorials, els comentaris i les opinions. Malgrat que tots han de ser aprovats pel govern xinès difereixen en les autoritats que contenen. Una editorial oficial, significa que el govern xinès ha arribat a una decisió final sobre un assumpte.

Durant les Protestes de la plaça de Tian'anmen de 1989, el Diari del Poble de 26 d'abril de 1989 va condemnar les manifestacions.[2]

Aparegué una edició del Diari del poble a internet l'any 1997.

Referències[modifica]

Enllaços externs[modifica]

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Diari del Poble