Antonio María Barbieri
Biografia | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Naixement | (es) Antonio María Alfredo Barbieri ![]() 12 octubre 1892 ![]() Montevideo (Uruguai) ![]() | ||||||||
Mort | 6 juliol 1979 ![]() Montevideo (Uruguai) ![]() | ||||||||
Sepultura | Catedral Metropolitana de Montevideo ![]() | ||||||||
Arquebisbe de Montevideo | |||||||||
20 de novembre de 1940 – 17 de novembre de 1976 | |||||||||
Dades personals | |||||||||
Nacionalitat | Uruguai | ||||||||
Religió | Catolicisme | ||||||||
Formació | Pontifícia Universitat Gregoriana | ||||||||
Activitat | |||||||||
Ocupació | Frare caputxí i prevere catòlic ![]() | ||||||||
Orde religiós | Orde dels Frares Menors Caputxins ![]() | ||||||||
Ordenació sacerdotal | 1921 | ||||||||
Consagració | 8 de novembre de 1936 per Filippo Cortesi | ||||||||
Proclamació cardenalícia | 15 de desembre de 1958 per Joan XXIII Cardenal prevere de San Crisogono | ||||||||
Instrument | Violí ![]() | ||||||||
Participà en | |||||||||
1963 | conclave de 1963 ![]() |
||||||||
Lloc web | Fitxa a catholic-hierarchy.org | ||||||||
![]() ![]() | |||||||||
15 desembre 1958 –
20 novembre 1940 – ← Giovanni Francesco Aragone – Carlos Parteli Keller → Diòcesi: arquebisbat de Montevideo
8 novembre 1936 –
6 octubre 1936 – Diòcesi: arcidiocesi di Macra (it) ![]() ![]() |
Antonio María Barbieri (Montevideo, 12 d'octubre de 1892 – ibídem, 6 de juliol de 1979) va ser un cardenal i arquebisbe catòlic uruguaià.[1]
Biografia[modifica]
Nascut a Montevideo el 1892, Barbieri va ser batejat amb el nom d'Alfredo. El 1913 va entrar a l'Orde dels Frares Menors Caputxins. Després de continuar la seva formació a Itàlia, Barbieri va adoptar el nom d'Antonio María. El 1921 va ser ordenat sacerdot i va obtenir el seu doctorat en teologia el juliol de 1923. No va acceptar el càrrec de professor a la prestigiosa universitat romana i va decidir tornar a l'Uruguai.
El 1936, Barbieri va ser nomenat bisbe coadjutor de Montevideo. Va rebre la consagració episcopal el 8 de novembre del mateix any. El 1940 va esdevenir el tercer arquebisbe de Montevideo. Tenia un programa de ràdio i va contribuir com a professor d'història i com a assagista.
El 15 de desembre de 1958 va ser nomenat cardenal pel papa Joan XXIII. Com a cardenal, va participar activament al Concili del Vaticà II. Va deixar el càrrec d'arquebisbe de Montevideo el 1976 després de 35 anys de servei.[2]
Va morir a Montevideo el 1979 als 86 anys.
Referències[modifica]
- ↑ Antonio María Cardenal Barbieri (Catholic Hierarchy)
- ↑ www.arquidiocesis.net. «Arquidiócesis de Montevideo» (en castellà). [Consulta: 12 febrer 2012].
Enllaços externs[modifica]
Precedit per: Giovanni Francesco Aragone |
Arquebisbe de Montevideo 1940 – 1976 |
Succeït per: Carlos Parteli Keller |