Cornelis Johannes van Houten

De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Cornelis Johannes van Houten (La Haia, 192024 d'agost del 2002), va ser un astrònom neerlandès, el qual també apareix amb el nom de Keen van Houten. Nascut a La Haia, va realitzar la seua carrera a la Universitat de Leiden, tot exceptuant un breu període entre 1954 i 1956, on va ser-hi a l'Observatori Yerkes com assistent. Va treure el primer títol al 1940. La II Guerra Mundial va aturar els seus estudis i no es va poder doctorar fins el 1952.

Casat amb la també astrònoma Ingrid Groeneveld, va mostrar interès en els asteroides. Junt la seua muller i Tom Gehrels, van formar un equip que va descobrir milers d'aquestos cosses espacials, gràcies al telescopi Schmidt de 48 polzades que tenia Gehrens a l'Observatori de Palomar.

També va estudiar les velocitats radials de estrelles binàries properes. Van Houten mai es va retirar i va publicar articles fins el darrer dia.

Eines personals
Espais de noms

Variants
Accions
Navegació
Comunitat
Imprimeix/exporta
Eines
En altres llengües