Discussió:Diada Nacional de Catalunya

De Viquipèdia
Salta a: navegació, cerca

Algu em pot dir per que el "Nacional" va amb majuscules al titol, si fins i tot al text de l'article va en minuscules? --

Hola, quan vaig crear-lo, vaig fer-ho a partir d'una referència ja existent que era així i així vaig deixar-ho. Tens raó que normativament els adjectius han de posar-se en minúscules. No obstant, cal dir que aquesta és la forma més habitual per a la Diada. Només cal que facis una cerca per Internet i ho comprovis. No sé si caldria considerar-ho una excepció... També és el cas de PPCC en comptes de PC, que seria incorrecte, però podria acceptar-se pel seu ús tan habitual... Ara canviaré a l'artícle al mateix format que el títol. Si albgú vol aportar-hi quelcom més... fins que tècnicament potser no es solucioni completament el tema majúscules-minúscules a la Viquipèdia, es pot fer un redireccionament si es considera. Toniher 17:27 11 set, 2005 (UTC)

S'ha de dir que també es fan ofrenes florals a altres personatges com a en Lluís Companys.

La redacció del paràgraf inicial de l'entrada a la wikipedia em sembla incorrecta: el 11 de setembre no es commemora el setge sino LA FI (catastròfica) del setge. Sí, paradoxalment la primera Diada va ser un dia nefast, però calia conservar la memòria del que aquell dia vem perdre. (Josep Maria Quintana Duran)

Perdoni però la FI del setge va ser el 12 de setembre, quan la ciutat va capitular. El 12 a la tarda es va lliurar montjuïc i fins el 13 no varen entrar les tropes borbòniques a Barcelona. I no fou fins el 18 de setembre que capitulà l'últim bastió de la resistència. Però NO l'11 de setembre. La diada de l'11 de setembre va d'una altra cosa relacionada amb allò que va passar el 4 de setembre i es va anunciar el 6 de setembre. En les primeres diades de l'11 de setembre es tenia molt clar el què es commemorava, que ni molt menys, era la FI del setge de Barcelona, doncs tothom tenia clar que aquesta FI no es produí el dia 11, sinó el 12, i si haguessin volgut commemorar la FI del setge, haurien triat el 12, i no l'11.--Georg-hessen Escut SVG Georg.svg (Pensa-t'ho dos cops) 19:51, 26 set 2010 (CEST)

11s-2012[modifica el codi]

He creat l'article: Manifestació de l'11 de setembre de 2012, quan hagi passat caldria actualitzar també aquest article.--Arnaugir 10:47, 22 ago 2012 (CEST)

Por el rey de España[modifica el codi]

En la declaracion de Barcelona, claramente pone que Barcelona lucha 'por el Rey de España' revindicando al Archiduque Carlos de Austria

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Defensa_de_su_Magestad_y_el_Principado_de_Cataluña.jpg el comentari anterior sense signar és fet per 62.83.137.184 (disc.contr.) 02:13, 7 maig 2013 (CEST)

Em sap greu, però no sé llegir la paraula Rey de España en lloc del document que mostres... --Anskar (disc.) 09:17, 7 maig 2013 (CEST)

festa nacional de Catalunya i es commemora anualment recordant la darrera defensa de Barcelona l'11 de setembre de 1714.[modifica el codi]

Defensa de qué? Es com a dir, els espanyols van sortir al carrer per celebrar el 11 juliol 2010. Se dice " a celebrar la victoria de España frente a holanda en la final del Mundial 2010". Defensa de qué? Doncs dels austries davant els borbons. Aquesta es la CLAU, només la defensa dels austries.

El Mapa[modifica el codi]

Es veu clarament. Pero...d'on vé aquest mapa? Es un mapa fet per qualsevol persona i és té com a document veridic, Increíble!

Si et referies al mapa polític de 1852, ja n'he indicat l'autoria.--Arnaugir (discussió) 12:40, 13 set 2014 (CEST)